Έργα και ημέρες του Κ.Α.Σ. (που πας χωρίς cash)
αναδημοσιεύσεις – DR

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

Αναδημοσιεύουμε σχετικά με τον θόρυβο που προκάλεσε, για γελοίο λόγο πάλι, το ΚΑΣ.
Τα λόγια είναι περιττά.
Φανταστείτε όμως τι τραβάει ο απλός κοσμάκης όταν η μοίρα τον ρίξει στα νύχια των υπεραρπακτικών που ενεδρεύουν στην κορυφή της γραφειοκρατικής πυραμίδας.


English

ATHENS, Greece (AP) — The Greek government has slammed a decision by the country’s powerful archaeological council not to allow the BBC to film part of a serialized adaptation of a John le Carre novel in Cape Sounion, site of an ancient temple of Poseidon.

Lefteris Kretsos, general secretary for media and communication, said Thursday the decision by the Central Archaeological Council, or KAS, to reject the BBC’s request to film part of The Little Drummer Girl in Sounion “highlights once again the issues we have as a country.”

The rejection comes barely three days after the government announced incentives to attract film productions to cash-strapped Greece.

Filming at Greek archaeological sites, whether for commercial productions or news reporting, requires a permit from archaeologists that is often near impossible and very costly to obtain.

Copyright © 2018 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, written or redistributed.


Και ελληνικά :

Η ανακοίνωση του γ.γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρη Κρέτσου:

H άρνηση του ΚΑΣ να χορηγήσει άδεια γυρισμάτων στο BBC και στον διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Παρκ Τσαν Γουκ στο Σούνιο, για την μίνι σειρά «The Little Drummer Girl», αναδεικνύει για μία ακόμα φορές τις παθογένειες που έχουμε ως χώρα.

Μετά από την πολυετή οικονομική κρίση που ισοπέδωσε την οπτικοακουστική παραγωγή της χώρας μας, που άφησε χιλιάδες εργαζόμενους στη βιομηχανία του θεάματος άνεργους, και τους υπόλοιπους να δουλεύουν υπο-αμοιβόμενοι, σε άθλιες εργασιακές συνθήκες, και την ίδια στιγμή που ολόκληρος ο ελληνικός λαός κάνει υπερπροσπάθεια για να υπερβούμε, όλοι μαζί, την περίοδο της επιτροπείας, με μία μόνο αξιολόγηση να μας χωρίζει από την οριστική έξοδο από τα μνημόνια, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αρμενίζει σε δικές του ήρεμες θάλασσες σαν να μην έχει συμβεί όλα αυτά τα χρόνια απολύτως τίποτα.

Αλλιώς δεν εξηγείται η σπουδή να απορριφθεί, με συνοπτικές διαδικασίες, και χωρίς να εξεταστούν εναλλακτικές, συμβιβαστικές λύσεις (όπως, για παράδειγμα, η δυνατότητα να γίνουν γυρίσματα νωρίς το πρωί ή σε ώρες μη αιχμής – λύσεις που πρότεινε, προς τιμήν της, η μειοψηφία) το αίτημα ενός, κατά τεκμήριο, σοβαρότατου φορέα, και ενός δημιουργού που τιμά τον τόπο μας επιλέγοντάς τον για την παραγωγή της σειράς του.

Σημειώνεται, επίσης, πως η προτεινόμενη ημερομηνία για τα γυρίσματα – 12η Απριλίου – είναι καθημερινή, αλλά και εκτός της σεζόν υψηλής τουριστικής κίνησης. Η δε παραγωγός εταιρεία φέρεται να πρότεινε συγκεκριμένα μέτρα – με δική της επιβάρυνση – προκειμένου να ελαχιστοποιήσει την ταλαιπωρία για τους επισκέπτες του χώρου

Τεκμαίρεται λοιπόν πως η κακή αυτή απόφαση δεν αντανακλά τα οποιαδήποτε προβλήματα επιμελητείας, αλλά προβλήματα νοοτροπίας του φορέα που έλαβε την εν λόγω απόφαση. Εάν μάλιστα αληθεύει το ρεπορτάζ ότι υπήρξε μέλος του ΚΑΣ που εξέφρασε την άποψη ότι το περιεχόμενο της ταινίας δεν συνάδει με τον χώρο, τότε σύσσωμο το ΚΑΣ θα έπρεπε να παραιτηθεί για λόγους δεοντολογίας. Δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα της Ε.Ε, εν έτει 2018, να γίνονται προσπάθειες να ασκηθεί τέτοιου είδους λογοκρισία ανάλογα με τις καλλιτεχνικές προτιμήσεις του καθενός.

Έτσι, ενδεχομένως, χάθηκε πριν από δύο χρόνια κι ένα άλλο σήριαλ του BBC, το «The Night Manager», με πρωταγωνιστή το Χιού Λώρι, γνωστό σε όλους μας από τη δημοφιλή ιατρική σειρά «Dr. House», το οποίο εντέλει γυρίστηκε στην Μαγιόρκα της Ισπανίας. Η εν λόγω σειρά, η οποία είχε πολλούς κοινούς συντελεστές με το «The Little Drummer Girl» και βασιζόταν, επίσης, σε μυθιστόρημα του Τζον Λε Καρέ, απέσπασε βραβείο Χρυσής Σφαίρας και είχε τόσο μεγάλη επιτυχία ώστε τώρα γίνονται τα γυρίσματα του δεύτερου κύκλου.

Σημειώνεται, τέλος, πως δεν έχουν περάσει ούτε τρεις ημέρες από την ανακοίνωση του επενδυτικού κινήτρου για την προσέλκυση των οπτικοακουστικών παραγωγών στη χώρα μας από το ΥΨΗΠΤΕ, ενός κινήτρου που αγκαλιάστηκε αμέσως από την καλλιτεχνική κοινότητα και την αγορά των οπτικοακουστικών παραγωγών. Δηλώσαμε τότε πως η Ελλάδα είναι πλέον film friendly. Λίγα εικοσιτετράωρα μετά, έρχεται ένα άλλο θεσμικό όργανο να διαψεύσει, όχι εμάς, αλλά τις προσδοκίες και τις ελπίδες όλων των καλλιτεχνών, των τεχνικών και των χιλιάδων επαγγελματιών που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σχετίζονται με τα οπτικοακουστικά. Πρόκειται σαφώς για διεθνή γελοιοποίηση της χώρας.

Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, συνδέσμους, ομοσπονδίες, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το υπουργείο Πολιτισμού, τα κόμματα της Βουλής αλλά και τ ους πολίτες, να πάρουν θέση.Θέλουμε πραγματικά την ενδυνάμωση του κλάδου των οπτικοακουστικών στην Ελλάδα, με σεβασμό στον τόπο μας και τις προοπτικές δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξής του; Θέλουμε να προσελκύσουμε κινηματογραφικές παραγωγές, δίνοντας δουλειά σε τεχνικούς, καλλιτέχνες, επαγγελματίες, στους ταλαντούχους νέους της χώρας μας;

Είναι οι οπτικοακουστικές παραγωγές όχημα ανάπτυξης του τουρισμού αλλά και της συνέργειας μεταξύ τοπικών συνεργείων και  ξένων εταιρειών;Είναι οι οπτικοακουστικές παραγωγές μία από τις βαριές βιομηχανίες του μέλλοντος την ο ποία η χώρα οφείλει να αναδείξει;Είναι σημαντική η εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό με το απέραντο κάλλος και το φως της, της χώρας που γέννησε το δράμα και το θέατρο, αλλά και της χώρας που παραμένει δυνατή και λειτουργική παρά τις δυσκολίες που πέρασε; Θέλουμε να έρχονται μεγάλες οπτικοακουστικές παραγωγές στη χώρα μας και να γίνει η Ελλάδα ένας φιλικός τόπος εγκατάστασης επενδύσεων στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο;

Εάν η απάντηση και άλλων φορέων στα παραπάνω είναι αρνητική – γιατί το ΚΑΣ έδωσε ήδη την απάντησή του- τότε θα πρέπει να υπάρξει και σαφής αιτιολόγηση , αλλά και ανάληψη των σχετικών ευθυνών. Θα πρέπει να εξηγηθεί ευθαρσώς στους Έλληνες  πολίτες ποια από τα παρακάτω στοιχεία που κατέθεσε η παραγωγή της σειράς τους ενοχλούν, και ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους στέλνουν μείζονες οπτικοακουστικές παραγωγές σε άλλες χώρες.

«The Little Drummer Girl»
Βασικά μεγέθη και πληροφορίες

Στόχος: η προβολή της σειράς από ογδόντα τηλεοπτικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο.
Προϋπολογισμός δαπανών για τα γυρίσματα στην Ελλάδα: πάνω από 3.000.000 ευρώ.
Συνολική διάρκεια εργασιών στην Ελλάδα: 5 μήνες.
Σύνολο ελληνικού συνεργείου: περίπου 100 άτομα.
Σύνολο αγγλικού συνεργείου και ηθοποιών: περίπου 100 άτομα.
Σύνολο Ελλήνων βοηθητικών ηθοποιών: πάνω από 1.000 άτομα.
Σύνολο διανυκτερεύσεων αγγλικού συνεργείου και ηθοποιών στην Αττική: πάνω από 4.000.
Σύνολο διανυκτερεύσεων ελληνικού συνεργείου σε ξενοδοχεία σε απομακρυσμένες περιοχές της Αττικής: πάνω από 1.500.
Συνεργασία με εκατοντάδες μικρές / μεσαίες επιχειρήσεις και προμηθευτές για αγορά και ενοικίαση εξοπλισμού, ενοικίαση χώρων γυρισμάτων και βοηθητικών χώρων, ενοικίαση αυτοκινήτων, παροχή μεγάλης ποικιλίας υπηρεσιών κ.ά.
Μεταφορά πολύτιμης διεθνούς τεχνογνωσίας και εμπειρίας στο ελληνικό κινηματογραφικό συνεργείο.


Γιατί το ΚΑΣ αρνήθηκε στο ΒΒC να γυρίσει θρίλερ του Τζον Λε Καρέ στο Σούνιο

Και με ένα απλό ψάξιμο, δεκάδες άλλα link.

DR


Μετά του πιεστηρίου:

Και 3 μέρες αργότερα, μετά το θόρυβο που προκλήθηκε, η άδεια εδόθη. Και μισή μέρα αργότερα… :

Στάση εργασίας το Μεγάλο Σάββατο σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *