Ο παππούς των μοντέρ
του Γιώργου Διδυμιώτη

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

Όταν η Μυρτώ παρέλαβε το βραβείο για την ταινία του Λυκείου Κυθήρων, δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι “όπως είπε και ο Eisenstein, κινηματογράφος είναι η τέχνη του μοντάζ”. “Από την εικόνα στο συναίσθημα, από το συναίσθημα στην ιδέα, από την ιδέα στη θέση” έλεγε ο Eisenstein. Κάθε πλάνο στις ταινίες του ήταν μια θέση και κάθε επόμενο μια αντίθεση. Πλάνα που συγκρούονται με δύναμη και πάθος για να γεννήσουν κάτι νέο, για να γεννηθούν ιδέες.

Σύμφωνα με τον Β. Ραφαηλίδη, ο Eisenstein ήταν ο σοφός θεμελιωτής της κινηματογραφικής αισθητικής. Για μένα είναι ο κινηματογραφικός παππούς όλων των δημιουργών. Είναι ο άνθρωπος που παρέλαβε ένα παιχνίδι που λεγόταν σινεμά και το μετέτρεψε σε τέχνη. Τα βιβλία του είναι η απάντηση στην ερώτηση “τι είναι αυτό που κάνει το μοντάζ να είναι τόσο γοητευτική διαδικασία;”. Ο δάσκαλος όλων των μοντέρ του κόσμου γεννήθηκε στις 22 Ιανουαρίου του 1898.

Η πασίγνωστη σεκάνς στη σκάλα της Οδησσού από την ταινία “Το θωρηκτό Ποτέμκιν” είναι ένας βασικός λόγος να συμφωνήσουμε μαζί του όταν είπε ότι “κινηματογράφος είναι η τέχνη του μοντάζ”.

 

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *