Πολλοί οι απολωλότες, λίγοι οι Ζακχαίοι
του Γιώργου Καλοβυρνά

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

Ήταν σαν σήμερα, Τρίτη, μια κρύα (φαντάζομαι) μέρα του Φλεβάρη, την 21η για την ακρίβεια, του δίσεκτου έτους 1984. Ήταν σαν σήμερα λοιπόν, που το Εθνικό Τυπογραφείο μόλις είχε τελειώσει την εκτύπωση της «Εφημερίς της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας». Κάτω από του πηχυαίους τίτλους, παραταγμένα σε ένα τρίστηλο, αλλά διόλου στριμωγμένα, ήταν γραμμένα τα εξής:

Αθήνα 21 Φεβρουαρίου 1984, Τεύχος Πρώτο, Αριθμός φύλλου 18

Αν είχε κάποιος την διάθεση και αρκετό χρόνο για σκότωμα ή βαρεμάρα για να κάνει οτιδήποτε άλλο σημαντικό, τότε θα διαπίστωνε ότι 28-σέλιδο αυτό αναφερόταν στον Νόμο 1416. Αν αυτός ο κάποιος διέθετε, εκτός των άλλων, τεράστια υπομονή, αλλά και έναν υποβόσκων μαζοχισμό, ώστε να τον συνεπάρει το διάβασμα και να φτάσει στο 25ο φύλλο της εφημερίδας αυτής, τότε χωρίς έκπληξη (μάλλον) θα διαπίστωνε ότι το Άρθρο 84 αναφερόταν στην Εγχώριο Περιουσία Κυθήρων και Αντικυθήρων.

Η ιστορία μας μοιάζει να ξεκινά εκείνη την μέρα. Όμως η πραγματική Ιστορία είναι μεγαλύτερης ηλικίας. Πόσο μεγαλύτερης; Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Εξάλλου ποτέ δεν ρωτάμε την ηλικία μιας γυναίκας.

Εκείνη την εποχή πρέπει να ήμουν πρωτάκι του γυμνασίου, αν δεν με απατά η μνήμη μου. Και πιστεύω ότι δεν πρέπει να γνώριζα και πολύ καλά που βρίσκονταν τα Κύθηρα, καθώς ήμουν σκράπας στην γεωγραφία. Όμως μπορώ να επισημάνω, με βεβαιότητα 1000% και στοιχηματική απόδοση μηδέν, ότι αποκλείεται να διάβασα αυτό το τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Αυτό όμως δεν είναι του παρόντος. Ούτε είναι του παρόντος το γεγονός ότι, τότε εκτιμούσα βαθύτατα τον Ανδρέα Παπανδρέου για την πρόσφατη κατάργηση του μονοτονικού.

Όμως ας επανέλθουμε στην ιστορία μας.
Λίγους μήνες αργότερα, 15 για την ακρίβεια, στο ίδιο Τυπογραφείο εκτυπώνεται άλλο ένα φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Δηλαδή το ΦΕΚ, 101/Α/1985, με το Προεδρικό Διάταγμα 272 περιγράφει την οργάνωση και τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων. Είμαι αρκετά σίγουρος ότι ούτε αυτό το τεύχος υπέπεσε στην αντίληψή μου, εκείνη την εποχή.

Ήρθε η ώρα όμως να βγούμε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας και να επανέλθουμε στην ζοφερή πραγματικότητα. Από το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου, στο «ΠΑΣΟΚ» του Αλέξη Τσίπρα. Το σωτήριον έτος 2017, την 1η Φεβρουαρίου, δημοσιεύεται ένα καινούριο φύλλο της, γνωστής μας πια, Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Αυτή την φορά το φύλλο έχει κάνει, κυριολεκτικά, αφιέρωμα στην Εγχώριο Επιτροπή. Μοναδικά μεγαλεία. Προεδρικό Διάταγμα υπ. αριθ. 5, ΦΕΚ 10/Α/2017.

Οι αλλαγές σε ότι αφορά τα Ιερά Προσκυνήματα, αφορούν μόνο την επικαιροποίηση των ονομασιών των Δήμων. Δηλαδή ενώ το 1985 αναφερόταν σε κοινότητες και δήμους, τώρα, λόγω του Καποδίστρια και του Καλλικράτη, αναφέρεται αποκλειστικά στον Δήμο Κυθήρων.

Αυτήν την στιγμή λοιπόν, προβληματίζομαι έντονα για την συμπεριφορά της Μητρόπολης Κυθήρων.

32 χρόνια μετά, από το 1985, στο μαρτυρικό 2017, η Μητρόπολη φοβάται ότι θα πέσουν τα Ιερά Προσκυνήματα σε χέρια αντιχριστιανικά;

Ο ατύπως «εκπρόσωπος τύπου» της Μητρόπολης, στην Dragonera Rossa, είναι έτοιμος να βγάλει την ρομφαία του και να πάρει τα κεφάλια, αυτών που αντέδρασαν στην κίνηση της Μητρόπολης.

Υπάρχει περίπτωση να παραδοθεί η Μυρτιδιώτισσα για την εκδήλωση σεμιναρίων Yoga για Ayurveda; Τόσα χρόνια χριστιανικά δεν παρέμειναν τα προσκυνήματα; Βέβαια θρησκεία είναι αυτή. Αύριο μπορεί οι Έλληνες να αλλαξοπιστήσουν και να γίνουν βουδιστές. Οπότε υπάρχει η περίπτωση να χαλάσουν τον Αγ. Θεόδωρο και να τον κάνουν Βουδιστικό ναό. Όπως έκαναν στο παρελθόν, και χάλασαν τον ναό του Διονύσου για να φτιάξουν από πάνω τον Αγ. Θεόδωρο.

Ας μας εξηγήσετε λοιπόν τι γίνεται.

Μην ψάχνετε για εχθρούς γύρω σας. Ο μεγαλύτερος εχθρός της Εκκλησίας κατοικοεδρεύει μέσα της.

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

34 σκέψεις για το “Πολλοί οι απολωλότες, λίγοι οι Ζακχαίοι
του Γιώργου Καλοβυρνά

  1. Όποιος διαβάσει τα δυο Προεδρικά Διατάγματα μπορεί εύκολα να καταλάβει ότι δεν τίθεται θέμα απλής επικαιροποίησης.Πάει από το «…σε κοινότητα..» στο «…στο Δήμο Κυθήρων…».
    Ποιος είπε ότι το θέμα γίνεται για το 2017;Η κίνηση γίνεται και για το 2027 και το 2117.Η Εγχώριος δεν θα διαλυθεί αύριο.Μπορεί να διαλυθεί μετά από 10 χρόνια.Θα υπάρχει ο δήμος Κυθήρων για να διαχειριστεί τα προσκυνήματα όπως ορίζεται ρητώς από το προεδρικό διάταγμα;Πού θα ανήκουν τα Κύθηρα διοικητικά;Στη Λακωνία,στον Πειραιά;Πού;Εκεί είναι το θέμα.Γιατί όταν το προηγούμενο διάταγμα λέει «σε κοινότητα» και όχι σε συγκεκριμένη κοινότητα,αυτό δίνει την δυνατότητα να βρεθεί τρόπος ώστε να μην φύγουν τα προσκυνήματα από τα χέρια Κυθηρίων. Ενώ όταν ορίζεται ότι θα πάνε στον δήμο,αν αυτός διαλυθεί πάνε στο επόμενο κρατικό διοικητικό όργανο.Θα είναι ένας καλλικρατικός δήμος που θα προκύψει;Θα είναι η Περιφέρεια;Κάτι άλλο;

    Το ότι υπάρχουν προβλήματα εντός της διοικούσας Εκκλησίας και των κληρικών δε σημαίνει ότι θα κλείνουμε τα μάτια μας στα προβλήματα που πάνε να δημιουργηθούν απ’έξω.

    Δεν ήξερα ότι σπάθα μπορούν να την κραδαίνουν μόνο όσοι αυτοχρίστηκαν «προοδευτικοί-δημοκρατικοί».

    Αν ήθελε η Μητρόπολη «εκπρόσωπο τύπου»,έστω άτυπο,σίγουρα θα έβρισκε καλύτερο.Από εκεί και πέρα τα γεγονότα μιλάνε μόνα τους.Η Μητρόπολη Κυθήρων είναι η φτωχότερη της χώρας,και έχει δωρίσει το χώρο για το νοσοκομείο και το γήπεδο στο Λιβάδι(δεν υπάρχει άλλος παρόμοιος χώρος της προκοπής εκτός από σχέδια και μακέτες)και κάποιοι για να εξυπηρετήσουν κόμματα,ιδεολογίες και συμφέροντα τη βγάζουν και αρπακτική από πάνω.

    • Δεν τα ξέρουμε ή τα κρύβουμε;Το Τριφύλλειο Νοσοκομείο ποιός το έκανε; τα λιμάνια το 50; το Γυμνάσιο;
      για το Αεροδρόμιο ποιός έδωσε τα χωράφια; το Γηροκομείο; τους εκατοντάδες δρόμους στα εκκλησάκια; τον αρχικό δρόμο στα Μυρτίδια και κάθε άλλο προσκύνημα στο νησί;ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ πως έγινε; Θα σας πω εγώ: Οι Τσιριγώτες. Αυτοί που τόσα χρόνια διατηρούν και τιμούν τα προσκυνήματά τους. Οι οποίοι επίσης, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ από θεματοφύλακες. Για πάνω από εκατό χρόνια τα καταφέρνουν μια χαρά. Κάτι που δεν έχει συμβεί με την μητρόπολη Κυθήρων.Να σας θυμίσω αν ξεχάσατε.Μιλώ γι αυτούς τους οποίους η επίσημη εκκλησία κάλυψε, και δεν βρήκε ένα λόγο συγγνώμης προς τον σκανδαλισμένο της ποίμνιο .Από κάτι τέτοιους ποιός θα προστατεύσει, αφού η εκκλησία έχει δείξει πως και καιροσκόπους διαθέτει στους κόλπους της άφθονους, και δεν έχει τους μηχανισμούς για να αντιδράσει γρήγορα; Να θυμίσω μητροπόλεις ανά την Ελλάδα ή η Μεσογαία φτάνει;Παρακαλώ λοιπόν να μην μιλάμε στο σπίτι του κρεμασμένου για σκοινί!

      • Και αφού θεωρείτε πως τα χρήματα των πιστών κακοδιαχειρίζονται, γιατί δεν βγαίνετε απο άμβωνος να ζητήσετε ο οβολός του κόσμου να πάει στην Μητρόπολη και όχι στα προσκυνήματα;

  2. Παπα-Λαγέ,
    η ουσία του διατάγματος είναι ότι στην περίπτωση διάλυσης της εγχωρίου, τα προσκυνήματα παραμένουν στον οικείο Δήμο. Οι κοινότητες, μετά τον Καλλικράτη, έχουν εκλείψει. Την θέση τους πια έχει πάρει ο Δήμος Κυθήρων. Αν κι αυτός διαλυθεί ή συμπτυχθεί με κάποιον άλλον Δήμο, τότε μπορείτε να κάνετε τα διαβήματά σας.

    Και προφανώς, ο Δήμος ή ο Δήμαρχος Κυθήρων έχει αυξημένα δικαιώματα και εξουσίες. Πολύ κακώς, θα τόνιζα εγώ.

    Προσωπικά μιλώντας, μακάρι να παίρνατε τα Προσκυνήματά σας και να ακολουθούσε ο καθένας τον δρόμο του.
    Αυτό όμως με την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει διαχωρισμός Εκκλησίας και Κράτους. Ο καθένας στο τσανάκι του, που λένε και στο χωριό μου.
    Κράτησε, λοιπόν, την Μυρτιδιότησσα και τους υπόλοιπους ναούς σου, να τον συντηρεί και να μισθοδοτεί εσένα η εκκλησία σου. Αυτή είναι η άποψή μου. Διαχωρισμός Εκκλησίας και Κράτους. Όχι μόνο εκεί που μας βολεύει.

    Και αν θέλεις διαχωρισμό Εκκλησίας και Εγχωρίου, καν’ το με έναν λογικό τρόπο.
    Σέρνοντας την Εγχώριο στα Δικαστήρια, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να διαλύσεις τον θεσμό και να στρέψεις τον κόσμο εναντίον σου.

    Αλλά όπως έγραψα και στον τίτλο, είναι λίγοι οι Ζακχαίοι. Τα λεφτά σκέφτεστε όλοι σας.

    • Δεν σέρνεται η Εγχώριος σε δικαστήρια.Ένσταση κατά του τελευταίου διατάγματος γίνεται.Αν διαλυθεί ο Δήμος τότε θα είναι αργά για διαβήματα.Πρέπει τώρα να γίνει γιατί αλλιώς θα σου πουν «ας αντιδρούσες τότε»,όπως έχει ξαναγίνει στο παρελθόν.
      Μακάρι να γίνει ο διαχωρισμός.Κι εγώ υπέρ του διαχωρισμού είμαι και το λέω χρόνια.Για πολλούς λόγους. Και να λύσουν όλα αυτά τα περιουσιακά θέματα και τα θέματα αρμοδιότητας στα ευρωπαϊκά δικαστήρια,αν δεν μπορούν να βρουν άκρη Κράτος και Εκκλησία(που δεν πρόκειται να βρουν).
      Η αποδοχή του κόσμου δεν λέει κάτι.Ο κόσμος από το «Ωσαννά » σε πάει στο «Άρον άρον σταύρωσον αυτόν» επηρεαζόμενος από Φαρισαίους που δήθεν κόπτονται για τα δικαιώματά του.Ούτε κάτι είναι σωστό και αληθινό επειδή το πιστεύει η πλειοψηφία.
      Το ποιος σκέφτεται τα λεφτά μπορεί όποιος έχει μυαλό να το διαπιστώσει.

      • Δεν ξέρω εσείς πώς σκέφτεστε πάτερ μου, αλλά στα δημοκρατικά πολιτεύματα οι αποφάσεις λαμβάνονται με βάση τους Νόμους και τη «γνώμη των πλειόνων». Φυσικά δικαίωμα να εκφραστούν έχουν οι πάντες και αλίμονο αν χάσουμε το δικαίωμα αυτό! Όμως οι αποφάσεις λαμβάνονται έτσι. Και η όλη συλλογιστική σας είναι τουλάχιστον αστεία (συγνώμη, αλλά δεν βρίσκω άλλη λέξη). Προσφεύγετε κατά ενός Π.Δ. που δεν εισάγει απολύτως ΚΑΜΙΑ νέα ρύθμιση σε σχέση με το αρχικό και το οποίο (αρχικό) έχει κριθεί ως συνταγματικό με την 1956/1986 απόφαση του ΣτΕ. Διαδίδετε στους Κυθηρίους απύθμενα ψεύδη, όπως ότι η πρόβλεψη για τα δικαιώματα του Δήμου στα Ιερά Προσκυνήματα εισάγεται για πρώτη φορά. Προφανώς δεν έχετε ιδέα περί τίνος γράφετε ή μιλάτε. Δεν έχετε καν διαβάσει το Π.Δ.272/85, ούτε τα ιστορικά και νομικά ντοκουμέντα που αποδεικνύουν τον λαϊκό χαρακτήρα των Προσκυνημάτων εδώ και 3 αιώνες. Το νομικό σας επιχείρημα είναι σαθρό. «Τί θα γίνει αν καταργηθεί ο Δήμος». Αλήθεια, αν καταργηθεί η Μητρόπολη δεν σας νοιάζει; Προτείναμε στη Μητρόπολη να λύσουμε όλα αυτά τα θέματα με τα νομικά μας επιτελεία και να μην εισάγουμε τους Κυθηρίους σε διχαστικές πρακτικές όπως αυτές που είχαν ζήσει πριν λίγα χρόνια. Είναι κρίμα για την ίδια την Εκκλησία που επιλέγει μια νομική κίνηση αμφιβόλου επιτυχίας και σκοπιμότητος. Θα διχαστούν οι Κυθηρίοι με αποκλειστική ευθύνη των προσφευγόντων. Ο Κυθηραϊκός Λαός πάτερ μου δεν πείθεται με τόσο έωλα επιχειρήματα… να είστε σίγουρος για αυτό. Την ευθύνη όμως του διχασμού θα την αναλάβετε;

        • Μα δεν έχω νομικές γνώσεις για να γράψω με τη γλώσσα των δικηγόρων.Τη γενική ιδέα περιγράφω.Για πρώτη φορά εισάγεται ότι τα προσκυνήματα θα πάνε οπωσδήποτε στο Δήμο σε περίπτωση διάλυσης της Εγχωρίου.Τα Π.Δ βρίσκονται στο διαδίκτυο και μπορεί να τα διαβάσει ο καθένας.
          Δεν λέει κανείς να πάνε στη Μητρόπολη αλλά να αποκτήσουν ιδιότητα αυτόνομου ΝΠΔΔ,οπότε και να διαλυθεί η Μητρόπολη θα διαχειρίζεται το προσκύνημα η επιτροπή του.
          Τώρα για διχασμό μη μου μιλάτε εσείς.Ήμουν εδώ στις τελευταίες δημοτικές εκλογές και είδα πόσο μετράτε την ομόνοια και την σύμπνοια των Κυθήριων. Άλλωστε από αυτή την πόλωση και την ένταση βγήκατε κι εσείς δήμαρχος.Δεν έπεσα από το διάστημα ούτε ήρθα χτες στα Κύθηρα.
          Και βέβαια οι αποφάσεις παίρνονται με βάση τη πλειοψηφία.Αυτό δε σημαίνει ότι είναι σωστές και ότι δεν θα αντιδρά κάποιος αν τις θεωρεί λανθασμένες.Και με βάση το Νόμο έχει δικαίωμα η Μητρόπολη να κάνει ένσταση.

          • Να διαβάσετε καλύτερα πάτερ μου. Η ρύθμιση αυτή ΔΕΝ εισάγεται για πρώτη φορά, λέτε ψέμματα. Το Π.Δ. 272 ορίζει τις Κοινότητες (που είναι ο ΙΔΙΟΣ βαθμός αυτοδιοίκησης με το Δήμο), σήμερα που ΔΕΝ υπάρχουν Κοινότητες είναι ο Δήμος. Αν δεν μπορείτε ή δεν θέλετε να κατανοήσετε αυτό το πράγμα τότε δεν έχει νόημα η συζήτηση. Αλήθεια όμως, επιτρέπεται για έναν ιερέα να ασχολείται με ο,τιδήποτε άλλο εκτός από την προσευχή; Επιτρέπεται να κάνετε τέτοιες κρίσεις περί διχασμού τη στιγμή που τα Κύθηρα έχουν ήδη βιώσει έναν τεράστιο διχασμό και σκανδαλισμό εξαιτίας της Εκκλησίας την δεκαετία του 1990; Εγώ πάτερ μου δεν βγήκα Δήμαρχος από την πόλωση και την ένταση, κάνετε λάθος. Βγήκα Δήμαρχος επειδή με εξέλεξε ο Κυθηραϊκός Λαός με βάση τις προγραμματικές μου θέσεις, τους υποψηφίους μου και το όραμά μου. Νομικό Πρόσωπο υπάρχει, είναι η Εγχώριος. Και αυτό ΔΕΝ θα αλλάξει, σας διαβεβαιώνω. Ερωτώ όμως: Η Εγχώριος και τα Προσκυνήματα ελέγχονται δημοσιονομικά και λογιστικά από το Κράτος, από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, το Υπουργείο Εσωτερικών και το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η Εκκλησία από ποιόν ελέγχεται; Από την ίδια την Εκκλησία. Μοναδική περίπτωση που ο ελέγχων είναι και ελεγχόμενος. Ας βγάλουν όλοι τα συμπεράσματά τους…

          • Και να προσθέσω κάτι: ΟΛΕΣ οι αποφάσεις διαχείρισης χρημάτων των Ιερών Προσκυνημάτων ακολουθούν υποχρεωτικά το δημόσιο λογιστικό, αναρτώνται στη Διαύγεια, στο Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων κλπ… Της Μητροπόλεως οι πράξεις και αποφάσεις αναρτώνται κάπου; Απαράδεκτα πράγματα πάτερ μου ειδικά για την Ελλάδα της κρίσης. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ.. όλα κρυφίως.. και φτάνουμε στο σημείο να παίρνουμε εισαγγελική παραγγελία για να μας χορηγηθούν έγγραφα που μας αφορούν ΑΜΕΣΑ αφού έχουμε ειδικό έννομο συμφέρον.. από πότε το σχήμα είναι υπεράνω των Νόμων; Τέτοιο παράδειγμα δίνετε στη νεολαία; Μπράβο

  3. Πώς γίνεται να υπάρχουν πλούσια προσκυνήματα και »φτωχή» μητρόπολη, μπορεί να το διαπιστώσει και αυτός που έχει μυαλό και αυτός που δεν έχει. Γιατί η απάντηση είναι, (όχι στην αποδοχή που … απαξιώνετε) αλλά στην βαθιά εμπιστοσύνη αγάπη και πίστη, των τσιριγωτών στις αξίες τους. Όταν απαξιώνουν την εκκλησία και έχουν λόγους, πιστεύουν ακράδαντα και αδιαμφισβήτητα στην Παναγία ΤΟΥΣ. Και μην μπούμε σε θέματα δόγματος παρακαλώ.
    Και αφού λέτε πως πιστεύετε στον χωρισμό Εκκλησίας-Κράτους (πράγμα που συμβαίνει στην περίπτωσή μας) αν θεωρεί η Μητρόπολη πως δεν μπορεί να διακονεύσει τα Τσιριγώτικα προσκυνήματα ας τα αφήσει. Τρόποι να λειτουργηθούν από ορθόδοξους παπάδες υπάρχουν. Δόξα τω Θεώ.

    • Αφήστε τη δημιουργία εντυπώσεων κατά μέρος για τον προεκλογικό αγώνα.

      Δεν απαξιώνω καμία αποδοχή του κόσμου. Δεν είναι όμως κίνητρο η αποδοχή του κόσμου αλλά η αλήθεια. Είναι πολύ απλό αυτό που λέω. Δεν κάνω πολιτική εγώ.
      Δεν ανέφερα για κακοδιαχείριση χρημάτων. Απάντησα στην αναφορά ότι τα χρήματα είναι αυτό που σκεφτόμαστε. Ούτε ξέρω τα οικονομικά των προσκυνημάτων ούτε και με νοιάζουν. Καιροσκόποι υπάρχουν παντού.Αυτό τι λέει;

      Και πού είπα ότι η Μητρόπολη δεν μπορεί να διακονήσει τα προσκυνήματα;
      Πουθενά! Απλά πετάμε ατάκες για να δείξουμε φιλολαϊκοί.
      Όπως και να έχει,επειδή δεν έχω σκοπό να γράφω και να ξαναγράφω, ας πιστέψει ο καθένας ό,τι θέλει. Ο Δήμος κάνει τις κινήσεις του, η Εγχώριος το ίδιο (και καλά κάνουν) και όλα θα πάρουν το δρόμο τους.

      ΥΓ. Μια που αναφέρατε το Γηροκομείο, κάντε τον κόπο και ρωτήστε πέντε πράγματα.Θα σας φανούν χρήσιμα.

  4. Να ξέρουμε για ποιο πράγμα μιλάμε!

    Διάβασα την άποψη του ιερέως π. Κωνσταντίνου Λαγού σχετικά με τα τεκταινόμενα στην Εγχώριο Περιουσία. Δεν μπορώ να πω ότι έμεινα ατάραχος διαβάζοντας τόσες ανακρίβειες και τόση παραπληροφόρηση, η οποία μάλιστα διαχέεται και στον Κυθηραϊκό Λαό. Θα δώσω λοιπόν μερικές απαντήσεις όχι επειδή πιστεύω ότι θα αλλάξει η άποψη του γράφοντος, αλλά επειδή είμαι υποχρεωμένος να λέω την αλήθεια και όχι να παραπλανώ.
    Αναφέρει ο π. Κωνσταντίνος ότι στα Προσκυνήματα προήδρευε ο τοπικός Μητροπολίτης και «από το 80 η Εγχώριος μόνη της». Μα καλά; Τα λέμε στα σοβαρά αυτά τα πράγματα; Από το 1817 (Σύνταγμα του Ηνωμένου Κράτους των Ιονίων Νήσων) μέχρι το 1943, την διοίκηση της Εγχωρίου Περιουσίας (και των Ιερών Προσκυνημάτων) είχαν διαδοχικά ο Ειρηνοδίκης Κυθήρων ή ο Δημόσιος Ταμίας, ενώ η πνευματική εξουσία του τοπικού Μητροπολίτου δεν παρακωλύθηκε ποτέ. Προσοχή: η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ εξουσία που είναι και η μόνη που οφείλει να ασκεί ένας Επίσκοπος. Το 1943 όμως, με κατοχικό νόμο της δωσίλογης Κυβέρνησης Ράλλη (Νόμος 541/30-08-1943) πρόεδρος της Εγχωρίου Περιουσίας γίνεται ξαφνικά ο Μητροπολίτης. Τότε η Εκκλησία δεν είπε τίποτα αφού αυτό τη συνέφερε. Αυτή η έκνομη κατάσταση, να ασκούνται δηλαδή πολιτικές εξουσίες (πρωτόκολλα διοικητικών αποβολών, ενοικιάσεις αλυκών και οικοπέδων, κλπ) από έναν Επίσκοπο, δεν ενόχλησε την Εκκλησία και μέχρι το 1984 δεχόταν αβίαστα την υπαγωγή των Ιερών Προσκυνημάτων στην Εγχώριο, αφού προήδρευε ο Μητροπολίτης! Ούτε ζητήματα αντισυνταγματικότητας υπήρχαν τότε ούτε τίποτε! Με κατοχικό νόμο δωσίλογης Κυβέρνησης! Το 1985, με το ΠΔ 272, ΟΡΘΩΣ ο Νομοθέτης επανέφερε την κοσμική διοίκηση στο Θεσμό. Ο τότε Μητροπολίτης Ιάκωβος προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας ακύρωση του Π.Δ. και η προσφυγή του απορρίφθηκε στο σύνολό της (πράξη 1956/1986 ΣτΕ/Γ). Όσο ο Μητροπολίτης ήταν πρόεδρος της Εγχωρίου (ασκώντας και αμιγώς πολιτικές εξουσίες) ήταν όλα καλά για την Εκκλησία! Όταν απώλεσε αυτή την ιδιότητα (που του είχε δοθεί με κατοχικό νόμο!) άρχισαν οι προσφυγές!

    Πάμε παρακάτω. Αναφέρεται ο π. Κων/νος σε «νέα τροπολογία σε Προεδρικό Διάταγμα»! Τι να πώ… λάθος πληροφόρηση 100%. Τα προεδρικά διατάγματα είναι όλα αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου. Ούτε νέα τροπολογία έχουμε, ούτε νέες ρυθμίσεις, ούτε «παραπέρα πάμε» όπως λανθασμένα γράφει. Αναλύω:
    Οι Νόμοι και τα Π.Δ. που διέπουν τη λειτουργία της Εγχώριου εδώ και 2 αιώνες αναγνωρίζουν με πάσα σαφήνεια ότι η περιουσία αυτή ανήκει κατά κυριότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση, τότε Κοινότητες, τώρα Δήμος, δηλαδή ΠΡΩΤΟΣ βαθμός αυτοδιοίκησης σύμφωνα και με τον Καλλικράτη (άρθρο 1 Ν.3852/2010). Όταν εκδόθηκε το άρθρο 84 του Ν.1416/84, αναγνωρίστηκε η περιουσία αυτή ως «διακοινοτική», δηλαδή ως ανήκουσα στις 14 Κοινότητες των Κυθήρων, οι οποίες το 1998 απετέλεσαν (οι 13 εξ αυτών) το νεοσύστατο Δήμο Κυθήρων και ήδη από το 2011 (καταργουμένης και της Κοινότητας Αντικυθήρων), το Δήμο Κυθήρων στη σημερινή του μορφή. Σύμφωνα μάλιστα με το άρθρο 283 παρ. 1 του Ν.3852/2010 «οι Δήμοι που συνιστώνται με το άρθρο 1 υπεισέρχονται αυτοδικαίως από την έναρξη λειτουργίας τους και χωρίς άλλη διατύπωση σε όλα τα ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των δήμων και κοινοτήτων που συνενώνονται». Ουδέποτε η περιουσία αυτή έπαψε να ανήκει κατά κυριότητα στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού του νησιού και να τελεί υπό την αναγκαστική και αποκλειστική διαχείριση από την Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας, η οποία εντέλλεται από το Δήμο και από το Νόμο να προστατεύει την περιουσία αυτή, όπως περιγράφεται στο Νόμο. Με το Π.Δ. 272/85 ορίζεται ότι η Εγχώριος Περιουσία (και τα Ιερά Προσκυνήματα) μπορεί να μοιραστεί στις 14 τότε Κοινότητες της Επαρχίας Κυθήρων. Με το Π.Δ. 138/2004 ορίζεται ότι η Περιουσία μπορεί να μοιραστεί ανάμεσα στον Δήμο Κυθήρων (που είχε αντικαταστήσει τις 13 Κοινότητες των Κυθήρων) και την Κοινότητα Αντικυθήρων. Το επίμαχο Π.Δ. 5/2017 (αυτό που μας λένε ότι εισήγαγε νέες ρυθμίσεις) ορίζει ότι η Περιουσία ανήκει στο Δήμο Κυθήρων αφού πλέον καταργήθηκε με τον Καλλικράτη και η Κοινότητα Αντικυθήρων! Γιατί λοιπόν τόση παραπληροφόρηση στον κόσμο; Γιατί τόσα ψέματα; Γιατί τόσο μένος κατά του Θεσμού; Πότε και σε ποιο Π.Δ. υπάρχει «ελευθερία» στο πού θα πάνε τα Προσκυνήματα αν διαμοιραστεί η Περιουσία; Προκαλώ να μας το δημοσιεύσουν. Σε ΚΑΝΕΝΑ! Τα Ιερά Προσκυνήματα των Κυθήρων δεν είναι ούτε απλοί ενοριακοί ναοί, ούτε Μονές, ούτε παρεκκλήσια. Είναι Ιερά Προσκυνήματα που αποτελούν κοινή περιουσία του Λαού των Κυθήρων και συνιστούσαν jus patronato publico από το 1675! Μάλιστα! Από το 1675! Με στοιχεία και ντοκουμέντα ακλόνητα! Όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο είναι προφανές ότι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για τον θεσμό και την τοπική ιστορία και είναι κρίμα να εκτίθενται με τέτοιο τρόπο.

    Αναφέρεται ο γράφων στον λατρευτικό χαρακτήρα που πρέπει να έχουν τα Ιερά Προσκυνήματα. Ερωτώ: παρακωλύθηκε ποτέ αυτός ο χαρακτήρας επειδή η διαχείριση ασκείται από την Εγχώριο; Εμποδίστηκε ποτέ ο επιχώριος Μητροπολίτης να ασκήσει την πνευματική του εξουσία λόγω της Εγχωρίου Περιουσίας; Ζήτησε ποτέ κάτι και η Εγχώριος το αρνήθηκε; Προσπάθησε ποτέ η Εγχώριος να επιβάλλει άποψη για ζητήματα Θείας Τάξεως και Λατρείας; Για όνομα του Θεού! Ο Μητροπολίτης είναι Πρόεδρος εκ του Νόμου στα Εκκλησιαστικά Συμβούλια των Ιερών Προσκυνημάτων και η εξουσία του σε ζητήματα λατρείας και πνευματικότητας είναι πέραν πάσης αμφιβολίας. Με ποια επιχειρήματα λοιπόν προκαλεί έναν τόσο μεγάλο διχασμό και ένα τόσο μεγάλο σκάνδαλο στον Κυθηραϊκό Λαό; Με το υποθετικό επιχείρημα της υποθετικής κατάργησης του Δήμου στο υποθετικό μέλλον που υποθετικά θα οδηγούσε τη διαχείριση των Προσκυνημάτων στην υποθετική Νεάπολη ή στο υποθετικό Καστέλι; Μήπως οι λόγοι είναι άλλοι; Μήπως και όχι; Με ποιο δικαίωμα αρνείται η Ιερά Μητρόπολη να ενημερώσει επίσημα το Δήμο και την Εγχώριο για τις ενέργειές της; Είναι οι Ιερείς και οι Αρχιερείς υπεράνω των Νόμων; Έχουν ή δεν έχουν ΕΙΔΙΚΟ ΕΝΝΟΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ να ενημερωθούν ο Δήμος και η Εγχώριος για τις κινήσεις της Μητροπόλεως; Αντιλαμβάνονται ορισμένοι ότι με τις νομικά έωλες πράξεις τους οδηγούν τον Κυθηραϊκό Λαό σε διχασμό; Με ποια επιχειρήματα προσπαθούν να ανατρέψουν ένα ιστορικό, εθιμικό και νομικό καθεστώς 3 και πλέον αιώνων; Τα ερωτήματα μπορεί να είναι ρητορικά, οι απαντήσεις όμως πρέπει να δοθούν. Η Εγχώριος Περιουσία είναι θεσμός ΙΕΡΟΣ και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ. Ο Δήμος και η Επιτροπή θα διεκδικήσουν νομικά τα δικαιώματά τους που απορρέουν από την ιστορία, το έθιμο που αποτελεί τη σημαντικότερη πηγή άγραφου νόμου, και τους νόμους. Θα προστατεύσουν το Θεσμό απέναντι σε κάθε κίνηση που στόχο έχει την αλλαγή δεδομένων που ισχύουν επί αιώνες. Όσοι θέσουν στον παραμικρό κίνδυνο τον θεσμό αυτό, θέτουν τους ίδιους τους εαυτούς τους στο περιθώριο της τοπικής κοινωνίας. Φίλος με Πλάτων, φιλτάτη δε αλήθεια!

    Στράτος Χαρχαλάκης
    Δήμαρχος

    • Δεν ήταν διαχειριστής ο ηγούμενος της Μονής παλαιότερα;Με ποιο νόμο είχε γίνει ο Μητροπολίτης πρόεδρος δεν το ήξερα,πάντως ήταν.Βέβαια από τότε πέρασαν 40 χρόνια και κανείς δεν παραπονέθηκε .Ούτε από την πολιτεία,ούτε από πουθενά.
      Ναι,το όλο θέμα γίνεται για το μέλλον.Όχι για τώρα.Δεν ενδιαφέρεται η Μητρόπολη να «πάρει» τα προσκυνήματα.Αλλά τι θα γίνει σε περίπτωση που διαλυθεί η Εγχώριος.Προφανώς και ο Δήμος θα κάνει τις κινήσεις του για τα συμφέροντά του.Και δεν θέλει να τα «πάρει» αλλά να αποκτήσουν ιδιότητα αυτόνομου ΝΠΔΔ.
      Δεν ξέρω κατά πόσο είναι υποχρεωμένη η Μητρόπολη να δώσει στοιχεία από τη στιγμή που προσφεύγει κατά του νόμου και όχι κατά της Εγχωρίου ή του Δήμου.Αυτά ας τα βρουν οι δικηγόροι.
      Και εν πάση περιπτώσει αφού έχετε τόσα δίκια,όπως λέτε,τι φοβάστε από τη Δικαιοσύνη;Εσείς άλλωστε πολύ την αγαπάτε τη νομιμότητα απ’όσο ξέρω.Κάνετε τις ενέργειές σας κι εσείς και θα φανεί η αλήθεια.Η Μητρόπολη άσκησε το δικαίωμα που δίνει ο νόμος για προσφυγή εναντίον του συγκεκριμένου διατάγματος εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος.Αφού απορρίφθηκε μία προσφυγή,θα απορριφθεί κι άλλη μία.Και λοιπόν;

      • Πάτερ μου ειλικρινά εκπλήσσομαι! Γιατί δεν ψάχνετε να μάθετε την αλήθεια πριν δημοσιεύσετε τις απόψεις σας; Γνωρίζετε τόσο καλά τα νομικά και ιστορικά της Εγχωρίου; Διαχειριστής των Προσκυνημάτων δεν ήταν ΠΟΤΕ η τοπική Εκκλησία. Ο Μητροπολίτης έγινε πρόεδρος της Εγχωρίου με νόμο της δωσίλογης κατοχικής κυβέρνησης και θέλετε να τον αναγνωρίσουμε κιόλας; Φυσικά δεν παραπονέθηκε η Εκκλησία στα 40 αυτά χρόνια γιατί ο Μητροπολίτης ασκούσε και αμιγώς πολιτικές εξουσίες ως πρόεδρος της Εγχωρίου. Αυτό πόσο νομοκανονικό ήταν; Και αλήθεια, ποιό δικαστήριο θα αποδεχθεί ως νομικό επιχειρήμα ότι «το θέμα γίνεται για το μέλλον»; Αν η Μητρόπολη καταργηθεί στο μέλλον πριν τον Δήμο τί θα κάνετε; Θα σας αρέσει να διαχειρίζεται τα Προσκυνήματα μια Μητρόπολη της Λακωνίας; Αν ο Δήμαρχος σε μερικά χρόνια είναι αγνωστικιστής ή άθεος, θα τον βάλετε στην επιτροπή διαχείρισης που έχετε σκοπό να φτιάξετε; Και αλοίμονο αν δεν είναι η Μητρόπολη υποχρεωμένη να χορηγήσει στοιχεία, μην λέτε τέτοια πράγματα γιατί δεν είστε υπεράνω των Νόμων! Ουδείς είναι υπεράνω των νόμων! Εξάλλου υπάρχει ήδη εντολή Εισαγγελέα που θα παραδοθεί στη Μητρόπολη τη Δευτέρα. Τότε τί θα κάνει; Θα εξακολουθήσει να αρνείται να μας χορήγήσει έγγραφα που αφορούν άμεσα το Δήμο και την Επιτροπή; Είναι η Μητρόπολη υπεράνω των Νόμων; Είναι αυτό στάση που μάλιστα την παρακολουθούν και τα νέα παιδιά; Τί είδους παράδειγμα τους δίνετε; Βάζετε τον κυθηραϊκό λαό σε διχασμό και σκάνδαλο για μια υπόθεση που και οι ίδιοι θεωρείτε χαμένη; Πώς θα τον αντικρίσετε στα μάτια; Γνωρίζετε το μέγεθος του σεβασμού των Κυθηρίων στον ΙΕΡΟ θεσμό της Εγχωρίου Περιουσίας; Γνωρίζετε ότι τα Προσκυνήματα συνιστούν jus patronato publico από το 1675;;;; Γνωρίζετε ότι όλοι οι Επίσκοποι εδώ και 3 αιώνες σεβάστηκαν το ιερό αυτό καθεστώς; Γνωρίζετε τί σήμαινει κοινή περιουσία του Λαού; Γνωρίζετε ότι ο Μητροπολίτης ασκεί ακώλυτα όλες τις πνευματικές του εξουσίες χωρίς να ενοχλείται από κανέναν; Γνωρίζετε ότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ η διοίκηση και διαχείριση των Προσκυνημάτων ενεπλάκη σε θέματα λατρείας; Γνωρίζετε τί λένε οι νόμοι της Εγχωρίου ή αναπαράγετε όσα σας έχουν πει; Οι τελευταίες λέξεις σας είναι εξοργιστικές: «αφού απορρίφθηκε η μία προσφυγή, θα απορριφθεί και άλλη μία. Και λοιπόν;».. ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΝ;;; παίζετε με την ιστορία των Κυθήρων; θα βάλετε σε έξοδα δεκάδων χιλιάδων Ευρώ Δήμο και Επιτροπή και δεν τρέχει τίποτα; Θα διχάσετε τους Κυθήριους και η απάντηση είναι «και λοιπόν;»… Για να τελειώνουμε.. το ΜΟΝΟ που δεν μας ανησυχεί είναι η νομική πορεία της υπόθεσης. Να είστε βέβαιος για αυτό. Μας ανησυχούν όμως η παραπλάνηση και το ψεύδος και κυρίως ο σκανδαλισμός των Κυθηρίων. Αυτά δηλαδή που έπρεπε να ανησυχούν εσάς…

  5. …είναι πάντως κάπως αστεία η έκπληξη όπως και η διαμαρτυρία εκ μέρους του Δημάρχου, απέναντι στο γεγονός πως ο Μητροπολίτης αποφάσισε να διεκδικήσει επέκταση των πολιτικών του εξουσιών. Όπως και ο όψιμα διατυπωμένος διαχωρισμός πνευματικής-πολιτικής εξουσίας στο νησί. Όταν ο μητροπολίτης συνέτρεχε τις προσπάθειες της δημοτικής αρχής με παρεμβάσεις του σε υπουργεία, θεωρείτο πως έπραττε σωστά προς το συμφέρον του κυθηραϊκού λαού και ας ασκούσε πολιτική. Όταν συγκάλεσε στα Μυρτίδια το 2014 «Παγκυθηραϊκή Συνέλευση για το Ακτοπλοϊκό», ανταποκρίθηκαν όλοι στο κάλεσμά του και συμμετείχαν σε δημόσια συζήτηση που έλαβε χώρα μέσα στο ναό και ξεκίνησε με ψαλμωδίες και προσευχή.
    Για εμένα κακώς έπραξε τώρα ο Μητροπολίτης, αλλά κακώς έπραττε ανάλογα εδώ και καιρό. Η λατρευτική έκφραση των κυθηρίων έχει αποδειχθεί πως είναι μια μορφή λαϊκής θρησκευτικότητας (η «δική μας Παναγία», που λέει και ο Μανώλης) που ενίσχυσε κατά το παρελθόν τον κοινωνικό ιστό και συντηρείται χάριν μιας παραδοσιολατρείας. Αν κάτι δε χωράει σε αυτό το σχήμα, αυτό σίγουρα είναι η επίσημη εκκλησία, που δεν μπορεί καν να καταλάβει τι είναι ή τι της λέει η Εγχώριος. Δεν φταίει και αυτή, μπορεί να πει κανείς, που μιλά άλλη γλώσσα. Το θέμα είναι να γίνει συνειδητό το ασύμβατό της με το νησί και να μην καλλιεργείται ανεύθυνα μια διαφορετική εντύπωση όπως αυτή στην οποία βασίστηκε ο μητροπολίτης για την τωρινή του υπόγεια κίνηση.

    • πολύ ωραία τα λες αδερφούλα. Το πιο ορθό, θα ήταν να «ιδρυθεί» ένα καινούργιο δόγμα, η « Παραδοσιακή Κυθηραϊκή Εκκλησία» στο οποίο θα περνούσαν όλα τα θαυματουργικά για καλούς Τσιριγώτες προσκυνήματα. Όσοι δηλώσουν πιστοί σε αυτό το δόγμα, θα έχουν δικαίωμα στη διοίκηση, καλύτερα αμεσοδημοκρατικά, μικρός ο πληθυσμός του νησιού, γίνεται. Δεν το έχω επεξεργαστεί στη λεπτομέρεια, αλλά το εννοώ.

      • Χαίρομαι που οι πράξεις των λειτουργών μας γίνονται αφορμή για δημιουργική σκέψη, και οχι για διχασμό και αλληλοκατηγορίες.Περιμένω με αγωνία τις λεπτομέρειες.
        Το Ανεξάρτητο Κράτος των Κυθήρων θα είναι ο πρόγονος και οδηγός.
        Απο σημαία και ύμνο έχουμε (Μπουρδάρης, τον έχει μάθει και η μπάντα και τον παίζει μια χαρά, Μπράβο Δάσκαλε).
        Επειδή υπάρχει χωρισμός εκκλησίας-κράτους δεν θα είναι αναγκαία η δήλωση πίστης, για τους υπηκόους, απλά οι δημ.υπάλληλοι θα είναι μόνο απ τους πιστούς κάτι τέτοιο λέτε αν κατάλαβα.
        Εχουμε και 2 εκκρεμότητες, α) να κλείσουμε τον Α πόλεμο με την Γερμανία, γιατί τον έχουμε αφήσει ανοικτό κατά λάθος, β) να προσαρτήσουμε ξανά την χαμένη πατρίδα Ελαφονήσι που μέχρι το 1850 ανήκε στα Κύθηρα και ήταν στην Εγχώριο αλλά βιαστήκαν και ενώθηκαν με την Ελλάδα και τώρα φασκελώνονται.
        Απο τότε μας παίρναν πράγματα οι απέναντι σκέψου τι θα γίνει αν καταργηθεί ο Δήμος.
        Ξεβράκωτους θα μας αφήσουν.
        Επειδή ξέρω πως ο,τι γράφετε το εννοείτε όλος ο Κυθ λαός περιμένει με αγωνία τις επεξεργασμένες λεπτομέρειες.

        • καταλάβατε άλλο. ΄Ηταν, ακουσίως, δημιουργική η ασάφειά μου. Στη διοίκηση των προσκυνημάτων εννοώ πως θα έχουν δικαίωμα οι πιστοί του νέου δόγματος, όχι του νησιού. Για τη δομή της αυτοδιοίκησης δεν έχω να προτείνω νέα πράγματα. Αυτό που λέω είναι πως δεν θεωρώ λογικό να έχουν δικαιώματα διοίκησης άθρησκοι ή οι πιστοί άλλων δογμάτων (όπως π.χ. οι ορθόδοξοι) στα προσκυνήματα που έχτισαν οι χριστιανοί της Παραδοσιακής Κυθηραϊκής Εκκλησίας. Επίσης, επειδή δεν εννοώ πάντα ό,τι λέω αλλά αυτό που επισημαίνω πως το εννοώ, το εννοώ, μην περιμένετε λεπτομέρειες άδικα, είπα πως δεν τις έχω επεξεργαστεί, όχι πως θα τις επεξεργαστώ.

        • ΑΨΟΓΟΣ Μανόλης Χάρος…. τέλειο… προσυπογράφω… όταν μίλησα για το εγχώριο παρελθόν της Ελαφονήσου (Cervi κατά τις Συνθήκες) κάποιοι χλεύαζαν…

  6. Προφανώς και διαφωνούμε για το Διάταγμα.Όποιος θέλει ας το διαβάσει,ας ρωτήσει και νομικούς και να βγάλει τα συμπεράσματά του.

    Δεν ξέρω πως το βλέπετε.Αλλά εφόσον θεωρείται λογικό να ελέγχονται ναοί από το δήμο,τότε ναι,και ένας παπάς μπορεί να εκφράζει γνώμη και να ασχολείται και με άλλα πράγματα εκτός της προσευχής.

    Και σας ξαναλέω,ότι θυμάμαι καλά πως έγινε ο τελευταίος προεκλογικός αγώνας.

    Ναι,υπήρξαν κληρικοί που έκαναν ό,τι έκαναν το 1990.Και τι σημαίνει αυτό;Δηλαδή αν έχουν υπάρξει παλαιότερα Κυθήριοι που έχουν συλληφθεί για παιδική πορνογραφία ή για παρενόχληση παιδιών ή για διακίνηση ναρκωτικών ή δεν ξέρω κι εγώ για τι άλλο,με τη λογική σας κανείς Κυθήριος δεν θα πρέπει να μιλάει για τίποτε γιατί κάποτε κάποιοι Κυθήριοι συνελήφθησαν για κάτι.Ή η ομαδοποίηση πάει μόνο εκεί που μας συμφέρει;

    Ποιος σας είπε ότι δεν ελέγχεται η Εκκλησία;Τι ανοησίες είναι αυτές;Μόνο το τελευταίο διάστημα,πέντε μεγάλες Μητροπόλεις ελέγχθηκαν εξονυχιστικά.Όχι ότι οι άλλες δεν ελέγχθηκαν αλλά σε αυτές βρήκαν κάτι που θα μπορούσε να είναι ύποπτο.

    • Και αφού είναι τόσο «σκοτεινή» η Εκκλησία γιατί τρέχατε να φωτογραφηθείτε όπου υπήρχε κληρικός πριν τις εκλογές;Γιατί απ’όσο θυμάμαι,οι αντίπαλοί σας γι’αυτό σας κατηγόρησαν πολλές φορές.Για εκμετάλλευση του θρησκευτικού αισθήματος.Και οι φωτογραφίες και τα βίντεο είναι πάμπολλα.Ξαφνικά τα ανακαλύψατε;

      Κοιτάξτε τι παράδειγμα δίνετε εσείς(δείτε και το παραπάνω σχόλιο που άφησα) και αφήστε τι παράδειγμα δίνουν οι άλλοι.

      • Ειστε και εθεολογητος συν τοις αλλοις. Εκκλησια δεν ειναι οι κληρικοι ειναι το συνολο του πιστου λαου. Και απ οσο θυμαμαι εγω συνεχισα να εκδηλωνω τα πιστευω μου ΚΑΙ μετεκλογικα σε αντιθεση με ορισμενους που τα ξεχασαν το βραδυ των εκλογων. Αφου λετε οτι ζειτε εδω αποδεχθειτε την αληθεια και μη λετε αυτα που σας συμφερουν μονο. Εγω ειχα πολιτικο λογο και δεν επενδυσα τις εκλιγες σε φωτογραφιες. Αυτα τα εκαναν αλλοι που πηραν την απαντηση τους. Συνεχιστε να πολιτικολογειτε ετσι γιατι ο κοσμος βλεπει και καταλαβαινει πολλα…

        • Έχω την εντύπωση πως αναφέρεται στο νομικό πρόσωπο. Αλλιώς αν η Εκκλησία στην οποία ορθώς αναφέρεσαι, το σύνολο των πιστών δηλαδή, ήθελε να αρπάξει τα προσκυνήματα από το πλήρωμα της εκκλησίας (όπως λέει το 1ο σχετικό άρθρο), θα ήθελε να τα πάρει από τον εαυτό της

    • Πατερ μου μην ψευδεστε. Ειναι αμαρτια. Οι Μητροπολεις που αναφερετε ελεγχθηκαν μετα απο καταγγελιες. Αυτο θεωρειτε ελεγχο εσεις; Η εκκλησια αυτοελεγχεται και μην προσπαθειτε να αλλαξετε ρου στη συζητηση επειδη δε σας συμφερει. Ουτε διαυγεια εχετε ουτε υποχρεωτικο ελεγχο απο το κρατος. Αυτα να τα λετε σε αυτους που δεν ξερουν και οχι σε εμενα…

  7. Όταν κάποιος κοιτάξει από απόσταση την διένεξη που έχει ξεσπάσει μεταξύ του δεξιού κρυπτοχριστιανού δημάρχου Κυθηρίων, με έναν κρυπτοαριστερίζοντα δημόσιο υπάλληλο παπά, νιώθει σαν να βρίσκεται σε έργο του Μπόστ. «Δυό γάδαροι μαλώνουνε σε ξένο αχυρώνα;» Παρ’ ότι είναι παρήγορο πως ο αχυρώνας αποφάσισε με το άρθρο του Κ. Καλοβυρνά να σπάσει αυγά. Ας γίνει η απλή παραδοχή πως όσο ιλουστρατιόν κι αν είναι το περιτύλιγμα λόγω ψηφιακής εικόνας, η τοπική κοινωνία είναι εκούσια εγκλωβισμένη στον παρτακισμό που ο πολιτικός και θρησκευτικός κοτσαμπάσης εκφράζουν. Η διαμάχη είναι εικονική για μια υποτιθέμενη κατάργηση ενός Δήμου και μιας υποτιθέμενης κατάργησης μιας Μητρόπολης στο ενδεχόμενο μια υποτιθέμενης κατάργησης της Εγχωρίου!!! Συμπέρασμα τα Κύθηρα ζουν μάλλον στην πραγματικότητα των αυθεντιών του 17ου αιώνα παρά στην πραγματικότητα του καιρού μας…Κρίμα!

    • Καλό… σας απαντώ: Ασκώ τα καθήκοντά μου ως Δήμαρχος ΟΛΩΝ των δημοτών και ούτε ως δεξιός ή κρυπτοχριστανός όπως λέτε… είμαι φανατικά υπέρ του πλήρους διαχωρισμού Κράτους και Εκκλησίας και ουδέποτε θα επέτρεπα στον εαυτό μου να λάβει δημοτικές αποφάσεις με βάση τα όποια κομματικά, παραταξιακά ή – ακόμα χειρότερα – θρησκευτικά πιστεύω που ο κάθε άνθρωπος δικαιούται να έχει. Ξέρετε υπάρχουν και χριστιανοί που δεν αφορίζουν το Διαφωτισμό και τον Ουμανισμό…

      • https://www.youtube.com/watch?v=AKKSoVYsQxM

        Το να κρατάτε την ποιμενική ράβδο στο 30:00″ «φανατικά υπέρ του πλήρους» διαχωρισμού μάλλον δεν το λές…και το να λέει ο δέσποτας «νίκας τοις βασιλέυσι» και να κρατάς ισοκράτημα (τι κι αν υπάρχει και εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου που επιτάσσει το «νίκας τοις ευσεβέσι») Διαφωτισμό και Ουμανισμό δεν το χαρακτηρίζεις, ε ;

        • Αποψη σας… οι αιρετοι κρινονται απο το αν πραττουν υπερ του δημοσιου συμφεροντος και οχι απο το αν ψαλλουν η αν πιστευουν οπουδηποτε… οι θεωριες σας ειναι γνωστες…. αποδειξτε μου οτι παιρνω δημοτικες αποφασεις με βαση τα πιστευω μου και οχι με βαση τον απροσωπο νομο και θα σας χειροκροτησω δημοσιως

          • Οι αιρετοί κρίνονται όχι βέβαια από το εάν ψάλλουν ή εάν είναι καλοφωνάρηδες. Το να ορκίζονται όμως στην δημοκρατία και να εξυμνούν την βασιλεία, αφορά την πολιτική τους στάση και όχι την θρησκευτική. Κρίνεστε και στο επιπεδο του δημοκρατικού σας ήθους.
            Επίσης το να γράφετε: «αποδειξτε μου οτι παιρνω δημοτικες αποφασεις» αποκαλύπτει το πόσο σεβασμό αποδίδετε στην συλλογική λειτουργία διαχείρισης των κοινών. Αυτό που σας εξομοιώνει στην ουσία με το θρησκευτικό είναι πως θέλετε να είστε το κέντρο της πολιτικής ζωής, όπως ο επίσκοπος το κέντρο της θρησκευτικής. Αυτό σας αποξενώνει από τις ιδέες του Διαφωτισμού που έθεσε τα θεμέλια για την κατάλυση κάθε αυθεντίας που επιζητά την κυριαρχία της μιας σωστής γνώμης. Όταν λοιπόν επικαλείσθε τον «απρόσωπο νόμο» καλό θα είναι να ασπαστείτε και την «απρόσωπη ηθική» που δεν επιτρέπει τα δικά σας πιστεύω να επικρατούν των υπολοίπων δημοτών λόγω του κύρους του αξιώματος σας.

        • Αγαπητέ μου θα σας απαντήσω γιατί πρέπει να σας απαντήσω. Και όχι γιατί προσπαθώ να σας πείσω για τις απόψεις μου, που προφανώς απέχουν παρασάγγας από τις δικές σας. Απαντώ λοιπόν. Ποίος εξυπνεί τη βασιλεία; Εγώ; Αναφέρεστε προφανώς στο «νίκας τοις βασιλεύσι» χωρίς να λέτε όμως ότι ο συγκεκριμένος ύμνος γράφτηκε όταν η μοναδική πολιτική εξουσία ήταν η Βασιλεία! Αποκρύπτετε ότι (αν το γνωρίζετε) οι μισοί ύμνοι της Ορθόδοξης Εκκλησίας (από τους χιλιάδες που υπάρχουν) έχουν τις λέξεις «βασιλεύς» και τα παράγωγά της αναφερόμενοι κυρίως στο πρόσωπο του Χριστού. Αλλά και όσοι αναφέρονται στα πρόσωπα των τότε κοσμικών Βασιλέων, αποτελούν ιστορικό κατάλοιπο. Αν σας ενοχλεί να το αλλάξουμε.

          Δεύτερον: Με μέμφεστε ότι δεν σέβομαι τη συλλογική λειτουργία των οργάνων του Δήμου. Αγνοείτε προφανώς ότι είμαι υποχρεωμένος να εκτελώ τις αποφάσεις τους και αυτό κάνω εδώ και δυόμιση χρόνια και είμαι περήφανος γιατί δεν με βαρύνει ούτε ΜΙΑ μήνυση, παρά το ότι συνήθως συμβαίνει με τους αιρετούς. Οι Δήμοι (αν το ξέρετε), όπως και όλοι οι Θεσμοί, έχουν διαδικασίες λήψης αποφάσεων όχι μόνο συλλογικές, αλλά και προσωπικές. Οι Δήμαρχοι, οι Υπουργοί, οι Διοικητές Οργανισμών, ο Πρωθυπουργός έχουν το δικαίωμα εκ του Νόμου να λαμβάνουν ατομικές αποφάσεις ως ΜΟΝΟΜΕΛΗ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. Είναι δυνατόν αυτό να το παραγνωρίζετε; Συνιστά «αυθεντία» η εφαρμογή των διαδικασιών άσκησης διοίκησης όπως προβλέπονται από το Νόμο; Αν είναι δυνατόν να ακούμε τέτοια πράγματα! Αν η άποψή σας είναι να καταργήσουμε τους Δημάρχους και στις θέσεις τους να βάλουμε λαϊκές συνελεύσεις και «χώρους αυτοοργάνωσης» τότε θα επικρατήσει το πλήρες χάος τύπου Βενεζουέλας. Φυσικά είναι δικαίωμά σας να μην σας αρέσει ο τρόπος με τον οποίο διοικούνται οι Δήμοι και κατ΄επέκτασιν οι Θεσμοί. Δικαίωμά σας είναι επίσης να επιθυμείτε μια άλλης μορφής διοίκηση, περισσότερο θεωρητική και λιγότερο εφαρμόσιμη. Ωστόσο, είμαι οπαδός της πράξης και λιγότερο των θεωριών (αν και θεωρητικός στις σπουδές).

          Είναι απόλυτη ιδεοληψία να ενοχλείστε επειδή ο αιρετός έχει συγκεκριμένες θρησκευτικές πεποιθήσεις. Θα είχατε τις ίδιες ανησυχίες αν δήλωνα αγνωστικιστής ή λουθηρανός και το υπηρετούσα; Θα είχατε απόλυτο δίκιο στα περί αυθεντίας αν οι αποφάσεις της διοίκησής μου λαμβάνονταν με βάση τα θρησκευτικά μας πιστεύω. Αυτό όμως δεν συμβαίνει και το γνωρίζουν οι πάντες. Αφήστε που πιστεύω ότι οι πεποιθήσεις μου περισσότερη ζημία μου έκαναν προεκλογικά παρά καλό.

          Η άσκηση της διοίκησης στο Δήμο μας, λοιπόν, γίνεται με μοναδικό γνώμονα τα προβλεπόμενα στο Νόμο και την υπηρέτηση του δημοσίου και τοπικού συμφέροντος. Καλές οι θεωρίες, αλλά υπάρχει και καθημερινότητα που τις αναιρεί.

  8. Είναι γνωστό ότι στα Κύθηρα, αν δεν έχεις την έγκριση της Εκκλησίας, δεν γίνεσαι Δήμαρχος.
    Για την ακρίβεια, ο θεσμός της Εκκλησίας έρχεται δεύτερος σε βαρύτητα, μετά τον θεσμό της οικογένειας, για την εκλογή δημάρχου.

    Κύριε Χαρχαλάκη, όλοι μας γνωρίζουμε την στενή σας σχέση με την εκκλησία. Και δεν μιλάω για την προσωπική σας ζωή. Στην πολιτική ζωή, όμως, πηγαίνατε μέχρι πρόσφατα χέρι-χέρι. Βάζατε μπροστά την εκκλησία για οποιαδήποτε κίνηση θέλατε να κάνετε. Και τώρα με έκπληξη διαβάζω ότι είστε υπέρ του διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας.

    Μα δεν εφαρμόζατε εσείς τον διαχωρισμό αυτό, πως είναι δυνατόν τώρα να τον ευαγγελίζεστε;

    • Ειναι προφανες οτι η αποψη σας ειναι μακραν της αληθειας
      Τι ακριβως εννοειτε χερι χερι; Αν εννοειτε την συμπαρουσια σε πολιτιστικες εκδηλωσεις εχετε δικιο. Αποδειξτε μου ομως οτι ενηργησα ως Δημαρχος εστω και ΜΙΑ φορα με βαση τα θελω της Εκκλησιας κ οχι το δημοσιο συμφερον.. Δεν βγαζει δημαρχο η Εκκλησια βγαζουν οι ψηφοφοροι ολων των πεποιθησεων και αποχρωσεων… σε λιγο θα μας πειτε οτι εκανα και αγρυπνια για να εκλεγω…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *