Με αφορμή την έκθεση με τίτλο «Ο βυζαντινός κόσμος»
της Ανίτας Παναρέτου

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

Δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου.

Πριν μερικές μέρες διάβασα μια πολιτιστική είδηση με ενδιαφέρον: έκθεση ζωγραφικής με τίτλο «Ο βυζαντινός κόσμος» θα εγκαινιαστεί στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, στις 8 Μαΐου, από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Η είδηση ήταν «εικονογραφημένη» με ένα από τα 62 (!!!!) έργα της έκθεσης.

Δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου!!!!

Έτσι, προχώρησα λίγο παραπέρα, κι έψαξα να βρω περισσότερες εικόνες (μπορείτε να τις απολαύσετε στο λινκ :«βυζαντινός κόσμος» στο google images ).

Και μετά άρχισα να αναθεωρώ την αισθητική μου, και την κρίση μου. Για να εκτίθενται όλα αυτά τα έργα στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, και για να κόβει την κορδέλα των εγκαινίων η αυτού εξοχότης, μάλλον εγώ είμαι κάπου λάθος. Πολύ λάθος, για να τα βρίσκω συλλήβδην ΤΟΟΟΟΟΣΟ κακόγουστα, κακότεχνα, ανιστόρητα, αφελή.
Ευτυχώς, πριν λίγη ώρα ήρθε η καρδιά μου στη θέση της. Διάβασα χείμαρρο σχολίων ανάλογων με το δικό μου. Ηρέμησα και κατεθλίβην.

Διάβασα ύστερα:
«Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο Ηλίας Κοντοζαμάνης χρησιμοποιεί ως μοντέλα για τα έργα του τις μορφές 48 καθημερινών ανθρώπων, δικαστικών, απλών χωρικών, γνωστών και φίλων, ενώ δεν λέει ποτέ ποιος είναι αυτός που κρύβεται πίσω από κάθε έργο, καθώς τον ενδιαφέρει να εστιάσει στα ιστορικά πρόσωπα που εικονίζονται.
[…]
Ο Ηλίας Κοντοζαμάνης γεννήθηκε στην Καλαμάτα. Φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και ακολούθησε το δικαστικό κλάδο. Είναι διευθυντής Επιμόρφωσης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών. Με τη ζωγραφική ασχολήθηκε από νωρίς ερασιτεχνικά. Από το 1981, ζωγραφίζει αγιογραφίες και πορτρέτα του φαγιούμ χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνικές. Έχει πραγματοποιήσει εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.»

Και μετά πληροφορήθηκα αυτό και εξηγήθηκαν όλα:
protothema.gr – porteto tis eggonis tou prokopi paulopoulou se ekthesi zografikis
Αιδώς, Αργείοι.
Ή, αλλιώς: Ντροπή, γελοίοι!

Και ένα μεγάλο «εύγε» στην κυρία Δελλαπόρτα, διευθύντρια του Μουσείου, που εξίσωσε τους μέγιστους μαΐστορες της βυζαντινής εικονογραφίας με την ύβρη της τέχνης -μόνο έτσι μπορούν να χαρακτηριστούν επιεικώς τα «έργα» που θα διαδεχτούν τα εκθέματα του Hermitage.

Τέτοια κατάπτωση, πια. Παντού, στα πάντα. Όλα αλώσιμα, σ΄αυτή τη χώρα.

Αννίτα Παναρέτου

.


Επι του Πιεστηρίου:

Η συντακτική ομαδα της Δραγονέρας μόλις πληροφορήθηκε για την διοργάνωση έκθεσης αγιογραφίας στο Βυζαντινό Μουσείο Κυθήρων με θέμα: «Στυλο Bic και Βυζαντινά Τετράδια«.

Ο καλλιτέχνης (εγγονός του μπατζανάκη του τριτοξάδερφου της Δελλαπόρτα) έχει ήδη δώσει δείγματα του ταλέντου του στον 6ο Βρεφονηπιακό Σταθμό Βριλησσίων. Από τον κατάλογο της έκθεσης, η Δραγονέρα επιλέγει και σας παρουσιάζει :

.

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

Μία σκέψη για το “Με αφορμή την έκθεση με τίτλο «Ο βυζαντινός κόσμος»
της Ανίτας Παναρέτου

  1. Στην μουσική πάντως συμβαίνει συχνά άνθρωποι με χρήμα ή διασυνδέσεις να μπορούν να χρησιμοποιούν εμβληματικούς για την τέχνη αυτή χώρους, όπως το Carnegie Hall της Νέας Υόρκης ,  όπου τραγούδησε η Florcence Foster Jenkins, (ιστορία που αναβιώθηκε πρόσφατα σε ταινία με την Meryl Streep)
    Θαυμάστε την τεχνική της:
    https://www.youtube.com/watch?v=qtf2Q4yyuJ0
    και από την ταινία:
    https://www.youtube.com/watch?v=giI2uxwFRJg

    Υ.Γ.Πάντως δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχουν τα θλιβερά εκθέματα του Βυζαντινού Μουσείου με τις πραγματικά ενδιαφέρουσες καρικατούρες της έκθεσης «στυλό Bic και βυζαντινά τετράδια»…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *