Μη μείνουμε μόνο στα αντίσκηνα
Tου παπα-Κώστα Λαγού

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

Gemδldegalerie Alte Meister, Staatliche Kunstsammlungen Dresden;
Λοιπόν, τα περνάμε πολύ όμορφα στα Κύθηρα. Τρία χρόνια είμαι εδώ και νομίζω ότι είμαι…δεκατρία! Έχω περάσει,κι εγώ και κυρίως η οικογένειά μου, πολύ δύσκολα κατά καιρούς. Ιδιαιτέρως από τη στιγμή που δεν επιτρέψαμε η μεγαλύτερη κόρη μας να γίνει υπηρέτρια (ή σάκος του μποξ καλύτερα) για το κακομαθημένο τέκνο (δε φταίει, έτσι το μεγαλώνουν) θεωρητικά επιφανών μελών της κοινωνίας των Κυθήρων, τους οποίους κανείς ποτέ δε συμπάθησε αλλά όλοι ανέχονταν και τους επέτρεπαν να φέρονται σαν… αγάδες.

Τότε ξετυλίχτηκε μπροστά μου όλο το φάσμα μιας διαπλεκόμενης, μέσω οικογενειακών, συντεχνιακών, μικροσυμφεροντολογικών δεσμών, μισο-οπισθοδρομικής, μισο-προοδευτικής κοινωνίας. Ταράχτηκαν τότε κάποιοι που θεωρούσαν εαυτούς προύχοντες του χωριού. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες, είναι αρκετά αυτά.
Γιατί κάνω αυτό το πρόλογο; Για να γίνει αντιληπτό το κοινωνικό υπόβαθρο του νησιού. Κάτι ανάμεσα σε τουρκοκρατία, κατοχή και ΕΕ. Και μπαίνω στο θέμα μου. Θεωρώ αστείο (κι έτσι το έχω αντιμετωπίσει ως τώρα) τον «πόλεμο του ελεύθερου κάμπινγκ» που μαίνεται πια σε μπλόγκς και fb. Επιχειρήματα, μπηχτές, υπονοούμενα βρίσκονται σε ημερήσια διάταξη, ενώ φαντάζομαι ότι θα βρουν ευκαιρία διάφοροι να βγάλουν χολή και για πρόσωπα που πιθανόν να μην εμπλέκονται με το όλο θέμα. Να πω την αλήθεια πολύ λίγο με νοιάζει αν θα επιτραπεί ή όχι το ελεύθερο κάμπινγκ ή αν θα έχουμε γυμνιστές ή αν είναι φιλόξενος ή όχι ο Αυλαίμονας (ή Αβλέμονας δεν ξέρω καν πως γράφεται).

Θα προτιμούσα να γίνεται τέτοιος ανοικτός και έντονος διάλογος για πιο σοβαρά θέματα. Για παιδαγωγούς που κοιτάνε τα παιδιά κάποιων (ισχυρών) περισσότερο από τα παιδιά άλλων, για παιδόφιλους σε δημόσιες θέσεις, για ελλείψεις του νησιού που δεν καλύπτονται για να μη θιγούν ψηφοφόροι, για νοοτροπίες περασμένων αιώνων, όπως ας πούμε «ο πλούσιος είναι καλός και παραβλέπουμε διάφορες ανηθικότητες» κλπ. Θα μου πει κάποιος και σε άλλες μικρές κοινωνίες τα ίδια γίνονται. Πιθανόν, αλλά εγώ σε αυτή τη μικρή κοινωνία ζω, όχι σε άλλη.

Παρ’όλα αυτά αισιοδοξώ ότι το πράγμα θα προχωρήσει, μια και επί της ουσίας πρόκειται για μια σύγκρουση νοοτροπιών και δε θα μείνει στο στενό «μου έθιξες το χωριό και το μαγαζί» ή στο «συντηρητικούρα φασίστα-αναρχοάπλυτε». Δίνεται μια καλή ευκαιρία.
Προφανώς καλά ριζωμένες νοοτροπίες δεκαετιών δε θα αλλάξουν σε μια μέρα. Αν όμως διευρύνουμε τον τσακωμό, θα γίνουν κάποια βήματα. Η νοοτροπία «δε μιλάμε για να μη διχαστούμε» το μόνο που κάνει είναι να καλύπτει και να διογκώνει τα προβλήματα του τόπου. Μόνο μέσα από σύγκρουση (δε σημαίνει απαραίτητα βία και καυγά) μπορεί να προοδεύσει μια κοινωνία. Η σύγκρουση που θα φέρει τα προβλήματα στην επιφάνεια και θα φέρει νέους συσχετισμούς, νέες συνεργασίες, νέες ιδέες αλλά και βελτίωση των υπαρχόντων συνθηκών, είναι κατά τη γνώμη μου ευλογημένη σύγκρουση. Ας κάνουμε το παραπάνω βήμα.

ΥΓ1. Προφανώς και δεν είναι όλα άσχημα στο νησί. Ούτε και στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι. Είμαστε ευχαριστημένοι όμως από την κατάσταση της χώρας;

ΥΓ2. Πολύς λόγος γίνεται για νόμους,ΦΕΚ κλπ. Αν θέλουμε να είμαστε άνθρωποι και όχι απλά υπήκοοι δεν πρέπει να σεβόμαστε το νόμο αλλά το δίκαιο. Η μόνη υποχρέωση που έχει ένας άνθρωπος είναι να πράττει ανά πάσα στιγμή αυτό που θεωρεί σωστό. Η συνείδηση δεν μπορεί να αφήνεται στον κάθε νομοθέτη. Η ελεύθερη άσκηση κρίσης και το αίσθημα της ηθικής είναι αυτά που μας χωρίζουν από τα τούβλα. Ο νόμος σπάνια κάνει κάποιο δικαιότερο. Πολλές φορές η τυφλή τήρησή του έχει αντίθετα αποτελέσματα.

ΥΓ3. Το παρόν έχει γραφτεί για το προσωπικό μου blog, γι’αυτό και η εισαγωγή.

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

4 σκέψεις για το “Μη μείνουμε μόνο στα αντίσκηνα
Tου παπα-Κώστα Λαγού

  1. Αγαπητέ Παπά-Κώστα Λαγέ,
    Οφείλω να ομολογήσω ότι είμαι συχνός και ένθερμος αναγνώστης των άρθρων σας, παρόλο που οφείλω να ομολογήσω ότι πολλές φορές αδυνατώ να ακολουθήσω τον συλλογισμό σας! Αλλά προφανώς δεν φταίτε εσείς για την ένδεια καλλιέργειας που με διακρίνει!

    Το τελευταίο σας άρθρο είναι μια γροθιά στο κατεστημένο αυτού του νησιού,και κυρίως γροθιά στην μισο-προοδευτική, μίσο-οπισθοδρομική κοινωνία του, όπως και στο κοινωνικό του υπόβαθρο, που όπως σημειώνετε είναι ανάμεσα σε τουρκοκρατία, κατοχή και ΕΕ!

    Μας καλείτε αγαπητέ ποιμένα να ανοίξουμε ένα σοβαρό διάλογο για σοβαρότατα θέματα που ταλανίζουν το νησί μας!!!

    Συμφωνώ απόλυτα!!!

    Πρέπει όμως να γίνετε πιο συγκεκριμένος:
    α) Ποιοι είναι οι παιδαγωγοί που κοιτάνε τα παιδιά κάποιων ισχυρών περισσότερο από τα παιδιά κάποιων άλλων και ποια είναι τα παιδιά αυτά!
    β) Ποιοι είναι οι παιδόφιλοι σε δημόσιες θέσεις???
    γ) Ποιες είναι οι ελλείψεις του νησιού που δεν καλύπτονται για να μην θιγούν ψηφοφόροι, ποιοι και ποιανού ψηφοφόροι είναι αυτοί!
    δ) Ποια είναι η οικογένεια που κανείς δεν συμπαθεί,αλλά όλοι την ανέρχονται, και πως επηρέασε την δική σας οικογένεια κάνοντας την να υποφέρει! Υπαινίσεσθε bulling? Εξηγήστε είναι σοβαρότατο!!!

    Σας καλώ να διευρύνετε τον τσακωμό όπως αναφέρετε και να αφήσετε τα υπονοούμενα!
    Εγώ είμαι εδώ και σας περιμένω!!!
    Γιατί ξέρετε Πάτερ, αυτός που υπομονετικά προσπαθεί να αγνοήσει, να παραβλέψει και να προσπεράσει, δεν είναι απαραίτητα αδύναμος!!!

    Ιωάννης Κατσικογιάννης
    Γενικός ιατρός
    Τέως επιμελητής Α’ Γενικού νοσοκομείου Κυθήρων

    • Αγαπητός δε σας είμαι και ούτε επιθυμώ κάτι τέτοιο.Υπάρχουν άνθρωποι που καλό είναι να αποφεύγουμε και να ανησυχούμε αν λένε καλή κουβέντα για εμάς.Η καλλιέργεια δε φαίνεται από το αν κατανοούμε κείμενα κάποιου(που μπορεί να γράφει και βλακείες)αλλά από τη συμπεριφορά μας στη καθημερινότητα,στο χώρο εργασίας κλπ.

      Η κοινωνία των Κυθήρων έχει πράγματι αυτά τα χαρακτηριστικά όπως πάνω κάτω τα έχει και η υπόλοιπη Ελλάδα.Κάποιοι βολεύονται και επιπλέουν(ξέρετε σαν τι) σε αυτή τη κατάσταση και δεν θέλουν να αλλάξει.

      Στο θέμα λοιπόν.Το α και το β δεν μπορούν φυσικά να απαντηθούν με ονόματα.Πληρώνω το νοίκι μου μόνος μου,σε αντίθεση με άλλους,και δεν μου περισσεύουν χρήματα για μηνύσεις.Τα ξέρουν άλλωστε και αυτοί που είχαν τη χαρά να έχουν την αμέριστη προσοχή των πρώτων και αυτοί που χαριεντίζονται με τους δεύτερους(δεν ξέρω αν ανήκετε στους δεύτερους).
      γ.Δεν ξέρετε ότι έχει ελλείψεις το νησί;Προφανώς ζείτε κάπου πολύ όμορφα που όλα είναι τέλεια.
      δ.Επειδή αυτό σας ενδιαφέρει,τα άλλα ήταν προπέτασμα καπνού.Είναι αυτή η οικογένεια που πολλοί χαίρονται για την αναχώρησή της.Αυτή της οποίας 40χρονο μέλος(περίπου,φαντάζομαι ξέρετε καλύτερα)ειρωνεύεται και βρίζει παιδιά 5 και 7 χρονών στη παιδική χαρά.Είναι αυτή η οικογένεια η οποία ζήτησε από τον Μητροπολίτη να με διώξει.Τα θυμάστε καλά νομίζω.Ξέρετε αυτή η οικογένεια μέλος της οποίας όταν περπατώ στο δρόμο πατάει γκάζι περνώντας όσο κοντά γίνεται.Το έκανε άλλωστε και στα παιδιά μου παίρνοντας στροφή σε μια ανηφορίτσα.Θέλετε να αναφέρω κι άλλα;Ας μείνουμε εδώ.

      Το ότι είστε εδώ και με περιμένετε συνιστά απειλή;Δεν με έχουν φοβίσει άλλοι αξιότεροι και σημαντικότεροι.
      Τη δύναμη που προσπαθήσατε να ασκήσετε άλλωστε τη γνωρίζω.Απλά δεν ήταν αρκετή.

      • Λυπάμαι,και σαν άνθρωπο και σαν επιστήμονα με ξεπερνάει αυτό!Από την μεριά μου,υπόσχομαι ότι θα δώσω τεράστια και οριστική μεγάλη χαρά σε αυτό το νησί σε περίπου 20 μέρες !Ως τότε λίγη υπομονή παρακαλώ!

        • Η χαρά θα είναι δικιά μας που ένας τέτοιος άνθρωπος και επιστήμονας θα μας αφήσει σε 20 μέρες θα κάνουμε υπομονή και μετά το γλεντάμε. Και οι αγροτικοί γιατροί κατέχουν αρκετά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *