Περί γυμνισμού και άλλων (καινών) δαιμονίων
του Σπύρου Γιανναρά

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

Τα καλοκαίρια είθισται οι δήμοι των νησιών της χώρας να τυπώνουν διαφημιστικά φυλλάδια στα οποία παινεύουν τις ομορφιές και τα προϊόντα του τόπου τους στους επίδοξους τουρίστες. Ένα αντίστοιχο τουριστικό φυλλάδιο τύπωσε και ο Δήμος Κυθήρων, μην αποφεύγοντας, ωστόσο, μια, εντυπωσιακή ομολογουμένως, παραδοξότητα και παραδοξολογία. Το τσιριγώτικο δημοτικό φυλλάδιο ολοκληρώνει την συνοπτική παρουσίαση του νησιού, προσφέροντας ως λαμπρό επιστέγασμα στον επισκέπτη, μια ρητή (πιο ρητή, δεν γίνεται) αυστηρή απαγόρευση:

Στα Κύθηρα απαγορεύεται ο γυμνισμός και το ελεύθερο κάμπινγκ!fylladio

Δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί πιο παράδοξο τρόπο υποδοχής από μια φωνακλάδικη απαγόρευση (με θαυμαστικό!)· δυστυχώς όμως, δεν πρόκειται για κάποιο κακόγουστο, απλώς και μόνο, αστείο. Ενδεχόμενη χιουμοριστική απάντηση για το κωμικοτραγικό χαρακτήρα της διακήρυξης (σε ύφος τουλάχιστον ανάλογο διακήρυξης εθνικής ανεξαρτησίας μετά θαυμαστικού), δεν φτάνει. Αλλά ούτε και φτουράει. Γιατί αυτό που χρήζει, νομίζω, επειγόντως απάντησης (πριν ανδρωθεί ακόμα περισσότερο και ξεσαλώσει εντελώς) είναι το ρατσιστικό κι επικίνδυνα μικρονοϊκό πνεύμα που υποφώσκει πίσω από τον τσαμπουκαλίδικο χαρακτήρα της κακόστομης δήλωσης. Μιας δήλωσης με την οποία –σημειωτέον– η δημοτική αρχή του τόπου υποδέχεται τον τουρίστα και βασικό χρηματοδότη της χειμερινής δυσπραγίας. Τον ξένο από τον οποίο περιμένει να αντισταθμίσει τα κεσάτια των μη καλοκαιρινών μηνών στο νησί.

Το χυδαίο πνεύμα που υποκρύπτει η όχι και τόσο φιλόξενη δήλωση του τουριστικού φυλλαδίου –πνεύμα, για να είμαστε δίκαιοι, όχι αποκλειστικά τσιριγώτικο, αλλά πανεθνικής δυστυχώς εμβελείας– είναι ότι πίσω από τα κουραφέξαλα περί φιλοξενίας (την οποία μάθαμε, πρώτοι εμείς οι κουτοπόνηροι ελλαδίτες, να συνοδεύουμε με βαθυστόχαστα αρχαιοελληνικά τσιτάτα στα οποία παραμένουμε παντελώς άνιωτοι) κρύβεται η φιλάνθρωπη εκείνη αντίληψη που ταυτίζει τον επισκέπτη με το πορτοφόλι του. Την ώρα που πλείστοι όσοι συμπατριώτες μας, όχι μόνον έχουν πάψει να ονειρεύονται διακοπές, αλλά εργάζονται αδιάκοπα σε δυο ή και τρεις δουλειές (κάνοντας και τον σταυρό τους που έχουν έστω και μία) για να επιβιώσουν, στο εν λόγω (και όχι μόνο) νησί συναντάς ακόμη ανθρώπους που έχουν την απαίτηση, (συγγνώμη, την ΑΠΑΙΤΗΣΗ), να εργάζονται δύο ή το πολύ τέσσερις μήνες και να στρογγυλοκάθονται τους υπόλοιπους.

Στα χρόνια των παχιών σοσιαλιστικών αγελάδων (τις οποίες απλώς έβαψε μπλε, το δεξιό τους κακέκτυπο) περνούσαμε τα καλοκαίρια στο νησί με τσιμπημένες τις τιμές της φιλοξενίας, αλλά και τη νοοτροπία, «μάζευε κι ας είν’ και ρώγες». Τα ύστερα όμως χρόνια της εθνικής παρακμής που αποκαλούμε άκριτα «κρίση», φαίνεται να αναβιώνει το παλιό καλό όνειρο του «κυκλαδίτικου», δηλαδή του τουρισμού υψηλού εισοδήματος. Ένα πανεθνικό (δυστυχώς και πάλι) όραμα που προϋποθέτει πως όλα τα ελληνικά νησιά θα θυμίζουν «μικρές Κυκλάδες», αναπαράγοντας στην εντέλεια όλα τα κλισέ των καλοκαιρινών διακοπών που αναζητεί (όπως ο Αμερικανός τα MacDonald απανταχού της γης) ο νεόπλουτος ακαλλιέργητος Νεοέλληνας. Ο εκτρωματικός αυτός Φράνκενστάιν, γέννημα του κατ’ επανάληψη και παρά φύσιν βιασμού της χώρας από σύσσωμο το πολιτικό προσωπικό των λεβεντοαχρείων που καταχράστηκε την εξουσία από τη Μεταπολίτευση και δώθε. Και αναφέρομαι μονάχα στον νεόπλουτο Νεοέλληνα της ύστερης Μεταπολίτευσης και της αστ[ακ]ομακαρονάδας, γιατί μέσα από αυτήν ακριβώς την αντίληψη του πλούτου, αντιμετωπίστηκε στην Ελλάδα και ο εύπορος ξένος τουρίστας. Ως πνευματικός μακροσυγγενής, επιτήδειος, δηλαδή, της αρπαχτής απ’ τον οποίο δικαιωματικώ τω τρόπω μπορούμε με τη σειρά μας να τα αρπάξουμε. Τα συμπαρομαρτούντα λοιπόν κλισέ (πέραν της εθνικής αστ[ακ]ομακαρονάδας και του Μοχίτο με τριμμένο πάγο) είναι η παραδοσιακή νησιώτικη (βλέπε κυκλαδίτικη) κατοικία από μπετόν με ψεύτικες αψίδες και πισίνα, ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος μέχρι το σκάσιμο του κύματος, η ψευτο-χαβανέζικη ομπρέλα στην παραλία με την αντίστοιχη λατινοαμερικάνικης αισθητικής καντίνα και την απαραίτητη εκκωφαντική μουσική για να εδραιωθεί το άτοπο και άχρονο συναίσθημα της διασκέδασης δίχως αύριο, το chip & cookies παγωτό στο ζαχαρωμένο ηλιοβασίλεμα, το trekking (και όχι περίπατος), τα θαλασσινά σπορ μέσα στη μούρη των λουομένων και κυρίως τα υπερπολυτελή κότερα και ιστιοφόρα που μαζί με τα τερατώδη τζιπ και τις Porsche Cayenne, αποτελούν σήμα κατατεθέν της πολυπόθητης τρισευτυχισμένης ευμάρειας και ευζωίας – κάτι σαν τις ακριβοπληρωμένες γαλάζιες σημαίες σε αμφιλεγόμενης καθαρότητας παραλίες.

Θέλω να προλάβω όλους τους κακόβουλους που θα ανασύρουν πάραυτα από τα κιτάπια τους τον κιτρινισμένο και πολυχρησιμοποιημένο δεκάρικο για τις οπισθοδρομικές και ουτοπικές αντιλήψεις όσων (σαν εμένα) εχθρεύονται την ανάπτυξη και την εξέλιξη του νησιού παραμένοντας προσκολλημένοι σε μια νοσηρή νοσταλγία παρωχημένων εποχών. Δεν ισχυρίζομαι επ’ ουδενί ότι οι παγκοσμιοποιημένες ανέσεις και οι απολαύσεις του σημερινού τρόπου ζωής είναι όλες συλλήβδην για πέταμα. Να επιστήσω θέλω απλώς την προσοχή ενδεχόμενων αναγνωστών του περιορισμένου αυτού κομματιού, στο γεγονός ότι όλα τα συμπαρομαρτούντα που σέρνει πίσω της η «εξέλιξη» και η «ανάπτυξη» του τουρισμού και του τόπου, συνιστούν ένα μασκάρεμα, η παρατεταμένη εξοικείωση με το οποίο, έχει ως αποτέλεσμα την αλλοτρίωση, την απώλεια της αίσθησης της πραγματικότητας και κυρίως της ταυτότητάς μας. (Δηλαδή τη σταδιακή σμίλευση ενός εαυτού με βάση τις ανάγκες, τις αγάπες και τα οράματά μας).

Καθώς και στο γεγονός ότι δεν καθίσαμε ποτέ να σκεφτούμε (πριν μασκαρευτούμε) τι είναι και τι θέλουμε να είναι το νησί και κατά προέκταση η χώρα που κατοικούμε. Ποιος είναι ο χαρακτήρας του, οι ιδιαιτερότητές του (δηλαδή οι αρετές και οι ανάγκες του) και ποιος ο δικός μας (αυτό που είμαστε και ονειρευόμαστε να γίνουμε) και πού και πώς θα μπορέσουμε ομαλώς να συναντηθούμε. Τα διαφορετικά μασκαρέματα καταλήγουν στο καραγκιοζιλίκι. Και καθώς δεν υπάρχει κανένα όραμα για το νησί, τη χώρα και τον εαυτό μας, ο καθένας παλεύει να επιβάλει τη δική του λιγότερο ή περισσότερο στενοκέφαλη αντίληψη στου κασίδη το κεφάλι. Καταλήγοντας ενίοτε σε ένα έκτρωμα που φέρνει περισσότερο στον Κασιδιάρη.

Ο καθένας μ’ άλλα λόγια προσπαθεί είτε με έμμεσο κουτοπόνηρο τρόπο, είτε ασκώντας την όποια εξουσία διαθέτει, να επιβάλλει τις δικές του απαγορεύσεις. Ο ζηλωτής και βαθιά θρησκόληπτος μητροπολίτης της νήσου οραματίζεται ενδεχομένως τη μετατροπή των Κυθήρων σε προσκυνηματικό τουριστικό προορισμό τύπου Τήνου, με απαγορεύσεις εισόδου στους ναούς δίχως την πρέπουσα ενδυμασία – την ορθόδοξη εκδοχή της μπούρκας. Ο ψοφοδεής μα και οργίλος δήμαρχος τις απαγορεύσεις εκείνες που θα ικανοποιήσουν αφενός τον δεσπότη και το συντηρητικό του ποίμνιο, κι αφετέρου τους ξενοδόχους, τους εμπόρους και τους δωματιάδες που εν καιρώ κρίσης αποφάσισαν πως μοναδική λύση για την εξασφάλιση του πλούσιου επιούσιου είναι η θέσπιση «πόρτας».

Διότι αυτό ακριβώς είναι το ρατσιστικό κι επικίνδυνα μικρονοϊκό πνεύμα που εκφράζει υπόρρητα αν όχι ρητά, η απαγορευτική ρήτρα του τουριστικού φυλλαδίου. Πώς από τούδε και στο εξής στο νησί υπάρχει «πόρτα» (τον ρόλο του πορτιέρη φαίνεται να έχει καπαρώσει ο δήμαρχος καθότι στα κυβικά του), όπως ακριβώς και στα περίοπτα και περιμάχητα ιδιωτικά μπαρ (club privé, τα ονομάζουν εκεί) που συναντά κανείς στα απλησίαστα θερινά θέρετρα του διεθνούς τζετ σετ, προκειμένου να εμποδίζεται η είσοδος στους απένταρους και λοιπούς λεχρίτες που βάζουν στο νου τους ότι μπορούν να επισκεφτούν νησιά σαν τον Άγιο Δομήνικο, το Σαν Μαρτέν κλπ.

Γιατί τόσο η απαγόρευση του ελεύθερου κάμπινγκ, όσο και του γυμνισμού, πίσω από την κραυγαλέα όσο και ψεύτικη σεμνοτυφία ενός νησιού χωρίς μεταφυσική αγωνία, στην ουσία ταυτίζει – εντελώς αυθαίρετα και μικρονοϊκά, κοντολογίς κοντόφθαλμα – τον γυμνιστή και τον θιασώτη του ελεύθερου κάμπινγκ με τον απένταρο και κατ’ επέκταση άπλυτο, λεχρίτη, δηλαδή το οιονεί κακοποιό στοιχείο που αν μη τι άλλο αμαυρώνει την εικόνα του πολυτελώς περιποιημένου νησιού που πασχίζουμε να στήσουμε στα πόδια της. (Άλλο αν αφήνουμε τα λύματα να ξεχύνονται στις παραλίες με τις γαλάζιες σημαίες ή χειρότερα τα κρύβουμε κάτω από το κόκκινο χαλί που στρώνουμε για να παραπλανήσουμε τον ανόητο επισκέπτη, πετώντας τα κρυφά σε κάποιο φαράγγι. Ο βιολογικός καθαρισμός αφορά το μισό «εξευγενισμένο» τάχα κομμάτι του νησιού).

Κι ενώ κανείς δεν εννοεί την ανάπτυξη του τουρισμού με το εκούσιο κατέβασμα των εσωρούχων στις ορδές των ξένων εκείνων που έρχονται στη χώρα μας επιζητώντας μονάχα φτηνές μποτιλομονομαχίες και το μπεκρούλιασμα μέχρι λιποθυμίας, όπως στα Μάλια, όπου τα κάνουν εθιμικά κάθε χρόνο μαλλιά κουβάρια, είναι αδιανόητο να στήνεις την «τουριστική» σου «πολιτική» με άξονα τη θέσπιση έμμεσων ή άμεσων οικονομικών κριτηρίων για την είσοδο στο νησί. Οικονομικών κριτηρίων, τα οποία προσπαθείς εντελώς ηλιθιωδώς να προσδιορίσεις με γνώμονα το εάν και κατά πόσο ο τουρίστας φοράει μαγιώ στην παραλία. Κι αυτό ενώ πολύ καλά γνωρίζουμε πως αν αύριο το πρωί, ένας οικονομικός γαλαζοαίματος, όπως λ.χ. η Αθηνά Ωνάση ζητούσε την αποκλειστικότητα κάποιας κυθηραϊκής παραλίας για να κάνει γυμνισμό, ειδική μονάδα της αστυνομίας θα εκκένωνε εν ριπή οφθαλμού, μια παραλία σαν τον Χαλκό ή το Μελιδόνι, διώχνοντας με τον βούρδουλα, τους (αναλογικά πάντα μιλώντας) τζαμπατζήδες που θα έλιαζαν ανύποπτοι το κορμάκι τους εκεί. Κι αυτό, όσο σεμνότυφο κι αν είναι μαγιώ που φορούν.

Ο γυμνισμός και η εδεμική επιθυμία να ζήσεις – έστω για λίγο – σε μια αδιαμεσολάβητη επαφή με τη φύση, αφήνοντας πίσω σου τα βάρη αλλά και τις ανέσεις του τεχνολογικού πολιτισμού, ουδεμία σχέση έχει με την οικονομική επιφάνεια του ανθρώπου που κατακλύζεται απ’ αυτή, αλλά ούτε εξηγείται μέσα από την επιδερμική προσέγγιση ευκαιριακών κοινωνιολογικών και ψυχολογικών αναλύσεων. Απηχεί μονάχα την ολοένα διογκούμενη δυσανεξία του σύγχρονου ανθρώπου ο οποίος μοιάζει να μην βρίσκει την ψυχική εκείνη πληρότητα που του υπόσχεται σε κάθε του βήμα, το κυνήγι του χρήματος και η ατέρμονη αύξηση της καταναλωτικής ευχέρειας. Εν ολίγοις πρόκειται για ένα υπερταξικό φαινόμενο το οποίο απαιτεί σοβαρή και εμπεριστατωμένη σκέψη, έρευνα και μελέτη για να φωτιστεί επαρκώς.

Το θέμα είναι ότι ούτε τα ήθη προσβάλλονται, αλλά ούτε και χρήματα χάνονται από τον τουρίστα εκείνον που ψάχνει μια ήρεμη παραθαλάσσια γωνιά να απομονωθεί και να γδυθεί μακριά από τα όποια φιλοπερίεργα μάτια. Όσο για την ρύπανση των παραλιών από το ελεύθερο κάμπινγκ, είναι αφενός κωμικό να το ισχυρίζεται ένας δήμος που δεν έχει μπει στον κόπο να βρει τελεσίδικη και αποτελεσματική λύση για τα λύματα, αφετέρου είναι ζήτημα δικής του αρμοδιότητας – η τοποθέτηση χημικών αποχωρητηρίων – το οποίο είναι ανεπίτρεπτο να μετακυλίει είτε στις πλάτες του κάθε καντινιέρη, είτε σε εκείνες του τουρίστα. Η λύση του παραπετάματος του θιασώτη του ελεύθερου κάμπινγκ σε ένα απαρχαιωμένο – με την κυριολεκτική σημασία τη φορά αυτή, της λέξης – αποχωρητήριο, στο αλσύλλιο του Καψαλιού, δεν συνιστά επί της ουσίας ούτε κάμπινγκ, αλλά ούτε ελεύθερο.

Και μιας και περί ελευθερίας ο λόγος, να υπενθυμίσουμε απλώς στην ανησυχητικά θερμόβουλη δημοτική αρχή που απ’ ότι ακούγεται έχει βγάλει στη γύρα τα όργανα της τάξης να κυνηγούν γδυτούς και δεμένους τεντοπασσάλους στις παραλίες, να της υπενθυμίσουμε λοιπόν, ότι αυτή δεν συνάδει με ρητές απαγορεύσεις και τις οικονομικές ή άλλες διακρίσεις.

Καλό καλοκαίρι.

Σπύρος Γιανναράς, Αρωνιάδικα, Ιούλιος 2016

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmailrssrss

18 σκέψεις για το “Περί γυμνισμού και άλλων (καινών) δαιμονίων
του Σπύρου Γιανναρά

  1. Aκου , οχι εμενα δεν μου προσβαλλονται τα ηθη ουτε εχω ξενοδοχειο να γινω λιγοτερο πλουσιος αν ερχονταν οι γυμνιστες ακομα και εκει που μενω, αλλα ειναι νομος you know ψηφισμενος δημοκρατικα απο μια παλια μη αναρχικη κοινωνια τι να κανουμε τωρα ,που να χτυπιεστε και τουρ γυμνο-ποδηλατων στην Χωρα να κανετε αλα Σαλονικα για διαμαρτυρια, δε θα περασει,οποτε και οποιου του καπνισει να καταδωσει στην Αστυνομια οσα γινονται στο μπαχαλο της Παλιοπολης αναγκαστικα θα ισχυει η καταγγελια και θα παει μεσα κατηγορουμενος βασει νομου ο παραβατης.
    Ολα τα αλλα τα φιλολογικα ειναι αλλα λογια να αγαπιομαστε αν εχετε την δυναμη μπειτε στη Βουλη και καταργειστε φουστες,περιορισμους καμπινγκ γυμνισμων και ο,τι αλλο νομιζω ισχυει τα τελευταια 30 χρονια στο νησι και σε ολα τα νησια απο εδω μεχρι Μαλτα.
    Αν θες μπορουμε να δωσουμε ραντεβου στη Παλιοπολη και να παρουμε την αστυνομια ενω ειμαστε αναμεσα σε γυμνιστες και μετα πες στο οργανο οτι δεν προσβαλλει τα ηθη η δεσποινις.Θα ηθελα αυτη τη στιχομυθια να την δω στο youtube πραγματικα με πολλα θαυμαστικα!!!!!!!!
    ΝΟΜΟΣ ΥΠ΄ ΑΡΙΘΜΟ. 1399
    Ίδρυση και,λειτουργια κέντρων παραθερισμού γυμνιστών.
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
    Κυρουμεν και εκδιδομεν τον κατωτέρω υπό της Βουλής ψηφισθέντα νόμο:
    Άρθρο 1.
    1.Επιτρεπεται η λειτουργία στον ελληνικό χώρο κέντρων παραθερισμού γυμνιστών.
    2.Ως κέντρα παραθερισμού γυμνιστών νοούνται :
    α)Ξενοδοχεία και κάθε άλλης μορφής τουριστικές εγκαταστάσεις (όπως τα κάμπινγκ) που ύστερα
    από ειδική άδεια του ΕΟΤ λειτουργούν εφεξής μόνο ως κέντρα παραθερισμού γυμνιστών,
    ενόσω διαρκεί η άδεια αυτή.
    β)Οι εγκαταστάσεις που εξυπαρχης ιδρύονται και λειτουργούν ως τέτοιου είδους κέντρα με
    ειδική άδεια του ΕΟΤ.
    3.Στα κέντρα παραθερισμού γυμνιστών διαμένουν κατά αρχήν μέλη αναγνωρισμένων
    γυμνιστικών συλλόγων της ημεδαπής και αλλοδαπής.
    Μπορεί όμως να διαμένουν σ’ αυτά για άσκηση γυμνισμοu και άλλα προσωπα,ημεδαποι η’
    αλλοδαποί, που ασκούν γυμνισμό, εφόσον τηρούν πιστά τους όρους και τους κανόνες
    λειτουργίας τους.

    Καλο καλοκαιρι και σε σας.

    • κύριε Τσιτσίλια καταλαβαίνω την αγωνία σας για τον τόπο αλλά πραγματικά μήπως βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος όταν ο τόπος μας απειλείται από δυσανάλογα πιο μεγάλους κινδύνους;
      Τι θα γίνει αν το ψάρι του παρακάτω άρθρου φτάσει στο όμορφο νησί μας; Θα έχουμε χάσει το χρόνο μας ασχολούμενοι με λεχρίτες ενώ πλέον κανείς τουρίστας δε θα θέλει να έρθει http://www.tokoulouri.com/science/atherina-hepsetus-carcharodon/

  2. Σπύρο μου, μη πάεις στο ραντεβού, είναι παγίδα. Μπορεί να σου ρίξουν κάτι στον καφέ και να σε γυμνώσουν και ύστερα να σε κατηγορούν για γυμνισμό. Να τους προσέχεις αυτούς τους νταήδες παιδάκι μου, λένε κι αυτά τα εγγλέζικα και με τρομάζουν. Ξέρουνε και τους νόμους απ’ έξω και θα σε τυλίξουν σε μια κόλλα χαρτί.

  3. Στη παραλια της Λιμνης συχναζουν γυμνιστες ενω στη Πιατσα οχι. Εγω λοιπον αμα θελω να δω κωλους θα παω στη παραλια της Λιμνης. Στη συνεχεια θα κανω και μια καταγγελια για προσβολη δημοσιων ηθων για να ειμαι ενταξει με τον νομο. Ωραια τα βολεψα.

  4. Έμπλεξες στο άρθρο σου αγαπητέ αρθρογράφε,πολλούς και πολλά.
    Ο Μητροπολίτης δεν σου φταίει και ούτε είναι υποχρεωμένος να ενσωματώσει στις παραινέσεις του εκκοσμικευμένες θέσεις περί χαλαρότητος των ηθών όπως θα επιθυμούσαν πολλοί. Ο Δήμαρχος ορθώς επιθυμεί,δεν είμαι σε θέση όμως να κρίνω εν δημοσίευσε με το σωστό τρόπο την επιθυμία του για απαγόρευση του γυμνισμού και του κάμπινγκ.
    Εγώ όμως,και να είσαι σίγουρος και πάρα πολλοί άλλοι,ως τουρίστας,ως Τσιριγώτης,ως οικογενειάρχης,θέλω όπως κι εσύ να μπορώ απρόσκοπτα να επισκέπτομαι όποια παραλία του νησιού επιθυμώ,χωρίς να ντρέπομαι γι’ αυτά που τυχόν θα αντικρύσουν τα παιδιά μου και που θα είμαι αναγκασμένος να αποτρέψω να τα δούν.
    Εσένα αν σε θερμαίνει τόσο η »εδεμική επιθυμία» να έλθεις σε επαφή με τη φύση,μπορείς αν θέλεις να ανεβείς στην ταράτσα του σπιτιού σου και να εξασκήσεις απρόσκοπτα το ευγενές αυτό άθλημα χωρίς να ενοχλείς και χωρίς να ενοχλείσαι από κανέναν. Πρέπει όμως να καταλάβεις ότι,στη ζωή μερικά πράγματα που επιθυμούμε να έχουμε,ίσως ενοχλούν τους άλλους,οπότε πρέπει να είμαστε όσο γίνεται διακριτικοί. Και μη μου πείς τίποτα για δήθεν δικαιώματα,γιατί θα σου απαντήσω ότι όταν υπάρχουν αλληλοσυγκρουόμενα δικαιώματα,τότε τη λύση τη δίνει είτε ο νόμος είτε η πλειοψηφία…

  5. Το άρθρο είναι εμπεριστατομένο και η επιχειρηματολογία του επαρκής για όποιον έχει βασικές γνώσεις πάνω στην ελληνική γλώσσα κι ένα στοιχειώδες πνευματικό επίπεδο.Προφανώς ο συγγραφέας(τον οποίο δεν γνωρίζω προσωπικά) καταπιάνεται με᾽᾽πολλά᾽᾽ όπως σχολιάζει ο κύριος Θανάσης παραπάνω , προσπαθώντας από ότι καταλαβαίνω, να φωτήσει τις κοινωνικές προεκτάσεις που έχουν τέτοιου είδους απαγορεύσεις , πάνω σε θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, όπως είναι η πραγματική επαφή του ανθρώπου με τη φύση , κάτι που ο ῾῾δυτικός πολιτισμός῾῾ και η ζωή σε πόλεις σαν την Αθήνα, τείνει να εξαλήψει εντελώς.Η ελέυθερη κατασκήνωση , όταν γίνεται με τον απόλυτο σεβασμό στη φύση,είναι η μοναδική δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στο ῾῾σύγχρονο άνθρωπο῾῾ να επανακτίσει τη σχέση του με αυτήν και να στοχαστεί , να ονειρευτεί ένα κόσμο που θα μπορούσε να προσεγγίσει, αποτινάσσοντας από πάνω του τις πλαστές ανάγκες που του έχουν επιβάλει η τεχνολογία και το marketing. Συνεπώς μιλάμε για μια ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου , που έχει να κάνει με την ψυχική του υγεία και οποιαδήποτε ῾῾ἁρχή῾῾, δημοτική ή εθνική ή υπερεθνική θα έπρεπε προστατεύει με νόμους και όχι να απαγορεύει , πόσο μάλλον σε μια κοινωνία σαν την ελληνική που στις μέρες μας δέχεται μία απίστευτα βίαιη φτωχοποίηση με αποτέλεσμα την καταθλιπτική στατιστική των σχεδόν 3 ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΩΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ.
    Τώρα όσον αναφορά τις ανυσυχίες του σεβαστού κυρίου Θανάση , σαν πατέρα που ενδιαφέρεται να προστατεύσει τα παιδιά του από κακιές επιρροές , θα ήθελα απλώς να πω ότι ο γυμνισμός σαν τάση-ανθρώπινη δραστηριότητα δεν πρέπει να συγχέεται με το σεξισμό και οτί θα έπρεπε να ανυσηχεί περισσότερο με τα σεξιστικά μαγιώ τύπου ῾῾στρίνκγ῾῾, ῾῾μπραζίλιαν῾῾ ή ῾῾τάνγκα῾῾( τα γράφω στα ελληνικά για κατανόηση ,αν δεν γνωρίζει αγγλικά) που θα δουν τα παιδιά του να φορούν σε παραλλίες όπως η Λαγκάδα , το Μελιδόνι, ο Χαλκός , άλλα παιδιά ηλικίας από 13-14 ετών , επειδή προβάλλονοται στα μέσα μαζικής εξαπάτησης(ΜΜΕ) σαν μόδα, και στην πραγματικότητα προβάλλουν τα γεννητικά όρανα σαν σεξιστικά και μόνο. Και φυσικά είναι καθ῾όλα νόμιμα…( Το ίδιο έχει προοθήσει και η εκκλησία ενοχοποιώντας τα κάτω από το πέπλο της σεμνότητας, γι῾αυτό αναφέρεται ο αρθογράφος στον Μητροπολήτη ,σαν εκπροσωπό της). Ο γυμνισμός σαν πρακτική προοθεί την απενεχοποίηση των γεννητικών οργάνων του ανθρώπου σαν απόλυτα σεξιστικά-αντικείμενο πόθου , και τα εξισσώνει με τα πόδια μας , τα χέρια μας , σαν μέλη του σώματός μας. Γιἁυτό θα παρατηρήσετε αν πάτε σε μια παραλια γυμνηστών ότι οι άθρωποι που βρίσκονται εκεί δεν είναι σεξουαλικά ερεθισμένοι.( Κι αν υπάρχουν εξερέσεις, οι παρεβρισκόμενοι ή απομακρίνονται ή τους απομακρίνουν).Αυτό θα πρέπει να εξηγήσουμε σε ένα παιδί ,κατα τη γνώμη μου. Άλλωστε ένα παιδί μικρής ηλικίας, που δεν έχει κάνει αυτήν την τάυτιση ακόμα, θα παρατηρήσετε ότι η φυσική κίνηση που θα κάνει αν μείνει για λίγο μόνο του , ΕΛΕΥΘΕΡΟ ,να πράξει όπως επιθυμεί σε μία παραλία , είναι να βγάλει ότι φοράει και να μπει στο νερό. Εσείς γιατί λετε να το κάνει αυτό, μήπως έχει στο μυαλό του το σέξ , ή επειδή θέλει να κάνει επίδειξη τα κάλη του;…Εγω λέω ότι το κάνει γιατί νιώθει ότι είναι η απόλυτα φυσιολογική κίνηση που θα πρέπει να κάνει ο άνθρωπος πριν μπεί στο νερό , γιατί οποιοδήποτε ρούχο δυσχεραίνει τις κινήσεις του. Εμείς λοιπόν οι ¨μεγάλοι¨του μαθαίνουμε-γαλουχίζουμε ότι αυτό είναι λάθος και πρέπει να ντρέπεται που το κάνει…
    Επίσης ο μεγαλύτερος κίνδυνος βρίσκεται μέσα στο σπίτι σας. Οποιοδήποτε έξυπνο κινητό σήμερα , αξίας από 40 ευρώ , μπορεί να πλοηγηθεί στο internet και το παιδί να δει ελεύθερα σκηνές απίστευτα βίαιης σεξιστικής συμπεριφοράς που υποβαθμίζουν την προσωπικότητα της γυναίκας ή του άντρα και την-τον εξισσώνουν σαν ένα ομό κομάτι κρέας. Και μή μου πείτε ότι θα το κλειδώσετε, γιατι τα παιδιά σήμερα ξέρουν να το ξεκλειδώνουν και να το ξανακλειδώνουν καλύτερα κι απο ένα προγραμματιστή της ηλικίας σας.Και αν δε του πάρετε τέτοιο κινητό, θα τα δεί από του φίλου του . Και όπως είπαμε… όλα τόσο νόμιμα και λόγω απαιτήσεων της πλειοψηφίας , όπως λέτε κι εσείς στην τελευταία σας πρόταση.
    Όσον αφορά τις απόψεις του κυρίου tsitsilias που είναι τόσο νομοταγής πολίτης, θα του υπενθημήσω απλά και λα´ι´κά ότι νόμος υπάρχει και για το τσιγάρο, αν καπνίζει , σε κλειστούς δημόσιους χώρους με πρόστημο αντίστοιχο με αυτό της ελεύθερης κατασκήνωσης , όπως και για το αλκοόλ με πολύ μεγαλύτερο πρόστημο , με μία μπύρα κι ένα σφυνάκι αν μετά οδηγήσεις , όπως και για όλες τις παραβάσεις του ΚΟΚ , ακόμα κι αν πετάξεις σκουπίδι στο δρόμο και σε καταγγείλει κάποιος και σε πιάσουν επ αυτοφώρω. Αλλά αυτός που σε καταγγέλει για κάτι από αυτά όπως και η πρακτική που περιγράφεις να πάς στην παλιόπολη και να πάρεις την αστυνομία να έρθει να μαζέψει τον νόσμο που απλά πήγε εκεί να ηρεμήσει και να αδειάσει από άγχος , είναι πρακτική που καταδικάζει τους άλλους σε πρόστιμα και τραβήγματα αλλά εσένα με τη ρετσινιά του ΡΟΥΦΙΑΝΟΥ.Και θα μπορούσα κι εγω να παραφυλάω αν σε δω να κάνεις οποιαδήποτε παράβαση να καλέσω τους αστυνομικούς να σε μπαγλαρώσουν απιτόπου , αλλα δεν θα το κάνω γιατί τότε θα ήμουν ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ. Κι αν το τράβαγα με το κινητό για να το ανεβάσω στο youtybe θα ήμουν ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ ΚΑΤΈΠΙΔΕΙΞΗΝ , ΜΕ ΤΑΜΛΕΛΑ : ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ -ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΙΔΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
    Kαλό καλοκαίρι σε όλους…

    • Αγαπητέ @Babis,
      Ο αρθρογράφος πολύ καλά περιγράφει και παραθέτει τις απόψεις του πάνω σε συγκεκριμμένο ζήτημα και κάποιος με στοιχειώδη λογική,νομίζω ότι πολύ εύκολα μπορεί να τον καταλάβει.
      Όταν λέω ότι »καταπιάνεται με πολλά»,εννοώ ότι καυτηριάζει με τρόπο δηκτικότερο ίσως του πρέποντος,κάποια πρόσωπα και πρακτικές,που ουδεμία σχέση έχουν με το θέμα που καταπιάνεται,όπως με τον Μητροπολίτη και τις πνευματικές του νουθεσίες. Διότι μή μου πείτε ότι στο άρθρο αυτό υπάρχει και η ηθική και πνευματική προέκταση την οποία ερμηνεύει η Εκκλησία μας και κρίνει επαρκώς ο αρθρογράφος!
      Αναφέρετε ότι προσπαθεί να φωτίσει «τις κοινωνικές προεκτάσεις που έχουν τέτοιου είδους απαγορεύσεις , πάνω σε θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα…» Θεμελιώδες λοιπόν δικαίωμα του ανθρώπου θεωρείται ο γυμνισμός και το κάμπινγκ για να έλθει ο άνθρωπος πιό κοντά στη φύση; Εγώ γνώριζα σαν θεμελιώδη δικαιώματα την ισότητα, τον αλληλοσεβασμό, την δικαιοσύνη…για τον γυμνισμό,ομολογώ,το αγνοούσα…Ή, τέλος πάντων,μόνο γυμνός κάποιος πρέπει ή μπορεί να έλθει κοντά στη φύση;!
      ΑΝΑΓΚΗ της ανθρώπινης υπόστασης είναι να έρχεται ο άνθρωπος σε επαφή με τη φύση,με θεμελιώδεις όμως προϋποθέσεις όπως σωστά λέτε,τον σεβασμό πρός αυτήν ΑΛΛΑ και τον σεβασμό πρός τον συνάνθρωπο που επιθυμεί να έλθει κοπντά στη φύση αλλά με άλλον, λιγότερο «ελευθεριακό ή χαλαρό» τρόπο. Δεν οφείλει λέτε να τον σεβαστεί;
      Ανησυχώ σας διαβεβαιώ, ιδιαιτέρως για τις επιρροές που θα δεχθούν τα παιδιά μου,όχι μόνο από αυτές (π.χ. κινητά), που δεν μπορώ τόσο (αν και θά ‘πρεπε ) να ελέγξω,όσο και από αυτές που εγώ,εις γνώσιν μου τα εκθέτω, Με ανησυχεί όμως εξίσου,η νοοτροπία πολλών ανθρώπων και σεβάσμιων ίσως στην ηλικία, που θεωρούν τον γυμνισμό ως μια απλή δραστηριότητα χωρίς να «συγχέεται» ως θά ‘πρεπε, με τον σεξισμό. Όταν σε τέτοιες ανθρώπινες δραστηριότητες μπροστά σε κοινή θέα,η ανθρώπινη αυτή δραστηριότητα, λόγω και του χαλαρού κλίματος που γενικώς επικρατεί,μετατραπεί σε κάτι πιό προχωρημένο,μεταξύ δύο ή τριών συμμετεχόντων (μην τα πώ καθαρά,μεγάλα παιδιά είμαστε…), και που όλοι όσοι πάτε σίγουρα έχετε δεί να γίνεται,τότε πως να το χαρακτηρίσουμε; ανάγκη θεραπείας της στυτικής δυσλειτουργιας, ή δωρεάν καλοκαιρινά μαθήματα παιδικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης; Ευχαριστώ κύριε Babis, συγνώμη αλλά δεν θα πάρω! Προτιμώ σε αυτά τα θέματα με τα παιδιά μου όσο γίνεται και όσο μπορώ σαν γονιός, να έχω εγώ τον πρώτο λόγο για την ηθική και ψυχοσωματική καθοδήγησή τους και όχι τα κινητά,τα computer’s,οι επιτήδιοι και ειδικότερα οι αναιδώς περιφέροντες τα κάλλη τους ( ή την αηδία τους…) τσιτσιδωμένοι,ηθικοψυχολογικώς πιεσμένοι, ρομαντικοί φυσιολάτρες…
      Αν λοιπόν γνωρίζω ή μάθω οπτικώς αναγκαστικά, ότι στο Μελιδόνι,στο Χαλκό ή αλλόύ,υπάρχει οργανωμένος γυμνισμός όπως ίσως πολλοί Κυθήριοι θα επιθυμούν,εγώ δεν θα ξαναπάω εκεί. Και ρωτώ λοιπόν κ. Babis, ποιανού το θεμελιώδες δικαίωμα για επαφή με την φύση καταστρατηγείται έτσι, των γυμνιστών που μπορούν να έλθουν και ντυμένοι έστω και με τα string,tanga και brazilian ή το δικό μου που δεν μπορώ να πάω με την οικογένειά μου όλοι θεόγυμνοι βρε παιδί μου;…
      Γνώμη μου λοιπόν κ.Babis είναι ότι, δεν είναι ο γυμνισμός η μέθοδος η σωστή που το παιδί θα γνωρίσει και θα κατανοήσει τα γεννητικά του όργανα και τη λειτουργία τους,αλλά η επαφή και η συζήτηση του γονιού με το παιδί του και η λύση των αποριών του που σίγουρα θα εκφράσει… Κοντολογίς,δεν μπορεί ο γονιός να αποκλείσει την οπτική τέτοιων εικόνων από τα παιδιά του (ειδικά με όλα τα μέσα-παγίδες που υπάρχουν σήμερα…),αλλά δεν πρέπει να αφήσει και την απόλυτη ευθύνη για την διαπαιδαγώγηση,αποκλειστικά σε τέτοιες εγωκεντρικές,επιδεικτικές, πιεστικά και επικίνδυνα ηθικοδιαβρωτικές μεθόδους και πρακτικές…

      • πραγματικα κριμα αδερφε, που το βλεπεις ετσι! θα ηθελα να σε διαβεβαιωσω ομως, οτι κοντα στα τριαντα χρονια τωρα, που κανω συνειδητα «γυμνισμο»-σε παραλιες που συνηθως χαρακτηριζονται γι’αυτο-ισως ποτε, εγω και οσοι προτιμουν αυτο τον τροπο, δεν ειδαμε ενα γυμνο ατομο περισσοτερο σεξιστικα…σε αντιθεση με ολα αυτα τα εξωφρενικα καλυματα σεμνοτυφιας, με τα εξωτικα ονοματα !
        Και παλι, περισοτερο τρομαζω για τις ποσοτητες κ ποιοτητα του αλκοολ, που μπορει να καταναλωσει ενας…νεος/νεα και την οποια καταληξη.

        Ακομα και για λογους υγειας? τα συνηθως φτηνα, πολυεστερικα υφασματα που χρησιμοποιουν για μαγιο και στεγνωνουν/πολυμεριζονται διαρκως, πανω στις ευαισθητες περιοχες!!!

        Και οσο παιδια, χωρις ενοχες, δοκιμαζουν να κανουν χωρις μαγιο…απλα δν θα θελουν να το βαλουν ξανα!!

        κριμα πραγματικα αγαπητε κυριε, γιατι μαλλον εχετε μια τελειως διαστρεβλωμενη…εως επικινδυνη αποψη, για την διαπαιδαγωγηση των παιδιων και τις ηθικοδιαβρωτικες μεθοδους κ πρακτικες…

      • Αφου νιωθετε κοντα στη φυση γιατι δεν τολματε να περιφερετε τον κωλο και τα παπαρια σας στα παρκα της Αθηνας, η τον Υμηττο η καποιο αλσος βρε παιδι μου. Δηλαδη η επαφη με τη φυση υπαρχει μονο οταν πεταξεις τη μαλαπερδα εξω; Εγω δεν θελω ρε φιλε να καθομαι εκει που ακουμπαει ο αλλος τον κωλο του και τα παπαρια του, πως το λενε. Και στο φιναλε απο τη στιγμη που λετε οτι η κοινωνια κακως σεξουαλικοποει τα γεννητικα οργανα τι θα γινει τοτε; Θα τους αλλαξετε μυαλα με το να τα πετατε εξω; Και κατι αλλο. Γιατι υπαρχουν αυτα τα οργανα; Για σεξ και αναπαραγωγη φυσικα. Αρα αναμενομενο ειναι δε νομιζετε καποιοι να ερεθιζονται στη θεα τους; Αφου λοιπον ολα εινια σε επαφη με τη φυση να χεζουμε οπου βρουμε, να πηδιομαστε οπου βρουμε, να παμε στη δουλεια, στο σχολειο, παντου γυμνοι σωστα; Γιατι φυση και πςριβαλλον μας εινια και οι πολεις που ζουμε οχι μονο τα πευκα που τα πετατε ολα εξω καλοκαιρακι με τις ζεστες μακρια απο ολους. Αν εισαι μαγκας πηγαινε μς τον κωλο εξω για συνεντευξη και αμα σε πεταξουν εξω πες οτι ειναι το σωμα σου και δεν ντρεπεσαι για αυτο. Μονο στις παραλιες κανετε επανασταση; Δηλαδη αλλου δεν ισχυει; Αντε με τη δηθενια σας. Να παω εγω τωρα να κατσω σε βραχο που ηταν η αλλη πριν με υγρα και μηκυτες καιποιος ξερει τι αλλο

  6. Χαρουπη αμα πληρωνεις 60 ευρω και πλεον να πηγαινοερχεσαι Κυθηρα για να πας Λιμνη για να δεις κωλους πραγματικα να σε βοηθησω αν θες με τα μισα και λιγοτερα να δεις και να πετυχεις και το πολυποθητο !!!!να πιασεις κιολας,υπαρχουν λυσεις!!!!
    Αλλα με αυτα και αυτα η συζητηση μαζι σας επιασε επιπεδο βωθρολυμματος αυτοσχεδιου αφοδευτηριου ελευθερου καμπινγκ.
    Αυτο που φανταζομαι εγω διοτι οι νομοι αυτοι ειναι πανω απο 30 χρονια απο μικρος βλεπω τις επιγραφες NO Camping απαγορευεται ο γυμνισμος κλπ.στο νησι……
    Ο ντορος φετος εγινε πιθανολογω γιατι λογω μακροχρονιας ανεκτικοτητας ο Χαρουπης οπως λεει ειχε βλεψεις να δει κωλους αρκετους εφετος ισως ειχε προσκαλεσει και μερικους ,και τωρα τα σχεδια του γκεμιστηκαν σαν καστρο στην αμμο:(
    Καβαλησε και ενα wordpress να σκουξει με τα φιλαρακια και γυρισε σε ολους μπουμερανγκ.
    Εγω ειδικα μετα απο ολα αυτα δεν θα ειχα μουτρα ουτε να με βλεπουν ουτε και το επιθετο μου να λεω στο νησι για δεκαετιες.!!!
    Τυχερε με το πλοιο μπορεις να πας Κισσαμο ομως και σιγα σιγα να βρεθεις με τα φιλαρακια στη κοκκινη Αμμο στα Ματαλα.Καλα να περασεις !

  7. babis παρακαλω να ανακαλεσεις τον χαρακτηρισμο ρουφιανος διοτι ειναι καταφορα συκοφαντικος.
    Ξερω πολυ καλα τι γραφω και ηταν υποθετικο σχολιο στον Γιανναρας και ειπα να παρουμε οχι να παρω εγω προσωπικα το νομο,για να αποδειξω το επιχειρημα μου περι νομοθεσιας (ασχετα αν εκμεταλλευομαστε ολοι οτι οι νομοι εχουν γινει λαστιχο και βολευει η ατιμωρησια μεχρι να σκασει ο πελεκυς.)
    Αλλα αποδειξατε την κακεντρεχεια σας το συναφι του Τσιριγωτικου indymydia με τους απροκαλυπτους χαρακτηρισμους τωρα και περι ρουφιανιας αλλο δεν εχω να ασχοληθω να κυνηγαω κωλους στη Παλιοπολη αντι για ψαροντουφεκο.ΚΛΑΙΩ με την παρατηρηση οτι οι ανθρωποι δεν ειναι σεξουαλικα ερεθισμενοι στην Παλαιοπολη μην παιρνεις ορκο κιολας προσεξε.
    Για την ιστορια υπευθυνος για τον γυμνισμο στην Παλαιοπολη δεν ειναι η Αστυνομια αλλα το λιμενικο αν θελει να φωναξει κανεις και το προστιμο ειναι απο 150 ευρω απο οτι βλεπω( και μαντεψτε ποιος μενει κοντα στο λιμενικο τωρα που μετακομισε Διακοφτι.)

    Γιαυτο αμα σας χαλαει στα Μαλια και στη Ροδο ειπαμε υπαρχουν εναλλακτικες για κωλους.

  8. Το nick Εφραιμ Χαρουπης (και οχι Χαρουπογλου, το θυμομουν λαθος) το δανειστηκα ως το πλεον καταλληλο για τη περισταση απο τον φανταστικο (?) χαρακτηρα της συγγραφεως κας Κουχλουμπερη. Ως Εφραιμ Χαρουπης σχολιασα σε δυο αρθρα, αυτο της κας Μαριατου και αυτο του κου Γιανναρα. Δεν θα το ειχα κανει, αλλα η υποκρισια και το υφος καποιων σχολιαστων αποτελεσε πολυ ισχυρη προκληση. Και τα δυο σχολια απαντηθηκαν με ψετονταηλιδικο τροπο απο τον σχολιαστη Tsitsilias. Προσπαθησα για λιγο να καταλαβω αν ο Τσιτσιλιας απλα δεν καταλαβε ή αν ενοχληθηκε που δεν πηρα σοβαρα την εξης μνημειωδη ρηση του: «Δεν ειμαστε ρατσιστες απλα δημοκρατικα οι πολιτες του νησιου εχουν αποφασισει οτι ο χαρακτηρας του νησιου να ειναι αυτος,οικογενειακος τουρισμος χαμηλου προφιλ και αντιμετωπιση του με τα πενιχρα μεσα που διαθετουμε» η οποια μου φανηκε τοσο αστεια ωστε να απαντησω ως εξης: «Παρακαλώ σεβαστειτε τις αποφασεις της ολομελειας του 15ου Παγκυθηραικου Συνεδριου Συνταγματικής Αναθεώρησης που ρητά ανακήρυξε το νησί σε προορισμό οικογενειακού τουρισμού χαμηλού προφίλ». Oμοιως επραξα και σε σχολιο του σε αυτο εδω το αρθρο οπως ευκολα μπορειτε να δειτε καπου πιο πανω. Ενας αμορφωτος και διεφθαρμενος εργολαβος (κοινως: λαμογιο) σαν και τον οριτζιναλ Εφραιμ Χαρουπη θα ελεγε -οπως και εκανε- τα αυτονοητα: Για οφθαλμολουτρο ενας πονηρος δεν παει οπου κι οπου. Θελεις να δεις σε γυμνους λουομενους? Πας στη παραλια με τους ξεβρακωτους, ολοι ξερουμε τι θα δουμε σε μια παραλια με γυμνιστες. Δεν θελεις να δεις ανθρωπους γυμνους? Χιλιοοοοοομετρα διαθεσιμων παραλιων στο νησι . Εκπληξη θα μας προκαλουσε να δουμε καποιον τσιτσιδο να βουταει στο λιμανακι του Αυλεμονα ή ενα τσουρμο ξεβρακωτες να τρεχει στο Λιβαδι (γυμνη ποδηλατοδρομια εγω δεν κανω κυριε μου, απαπα). Για τους γυμνιστες δε να πω πως δειχνουν στη πραξη διακριτικη σταση αποφευγοντας τις υπολοιπες παραλιες και εχουν αυτοπεριοριστει σε παραλιες οπως αυτη του Σπαραγγαρειου και της Λιμνης για παραδειγμα. Για αυτους που δεν αντεχουν τη ταλαιπωρια να κανουν αυτοψια σε δυσπροσιτη παραλια ενα ζευγαρι κυαλια κι ενα τηλεφωνο ειναι νομιζω αρκετα για να προχωρησουν στις σχετικες καταγγελιες προς τας Αρχας. Τωρα που το σκεφτομαι, ουτε κυαλια χρειαζονται. Για να το κανω πενηνταρακια: τοσες παραλιες εχει το νησι, αν δεν θελεις να δεις γυμνα οπισθια (ενταξει τωρα?) δεν πας στη Λιμνη. Απ’οτι φαινεται παντως ειμαστε και συναδελφοι εγω ο Χαρουπης και ο Τσιτσιλιας καθως ο δευτερος εχει αναλαβει εργολαβικα τη προασπιση των χρηστων ηθων και τη τηρηση των νομων και του Συνταγματος. Στην εμφανως αυταρεσκη γραφη του («πω πω σκονη σας εκανα») διανθισμενη με μπολικες μοντερνες αγγλικουρες και τη βαρυδουπη αναφορα διαταξεων της νομοθεσιας συνανταμε συν τοις αλλοις μια επιμονη να χαρακτηρισει τους αντιλεγοντες ως ανομους, αναρχικους, βρωμυλους και ανωμαλους (εγω ειμαι αυτος κοριτσια) κλπ με τελευταιο γραπτο παραδειγματακι το «Τσιριγωτικο indymedia» στοχευοντας προφανως στα συντηρητικα ανακλαστικα της κοινης γνωμης. Βρε ποιον μου θυμιζει… Αλλά.. Καμμια εκπληξη και παλι. Δεν με παραξενεψε η αναφορα στο «επιπεδο βοθρολυματος αυτοσχεδιου αφοδευτηριου καμπινγκ» οπου κατ’ αυτον επεσε η συζητηση. Typical dear Watson! (οχι μονο εσυ αγγλικουρες, ετσι?). Μιλωντας για τον υποκριτικο καθωσπρεπισμο του που επαναστατησε διαβαζοντας για «κωλους» (mon dieu!) δεν χρειαζεται να πω κατι, ειναι πασιφανες πως αυτο που εχει συμβει ειναι πως ενας σοβαροφανης συμπολιτης μας ενοχληθηκε οταν δεν τον πηραν στα σοβαρα, δεν ειναι πρωτοφανες. Παμε παρακατω λοιπον: Διαβαζω τα αναρτηθεντα αρθρα του νομου 1399 τα οποια αφορουν τη δημιουργια κεντρων παραθερισμου γυμνιστων, σωστα ολα ομως δεν ειναι η περιπτωση μας! Εδω μιλαμε για ιδιωτες, που το ειδες το κεντρο παραθερισμου ανθρωπε μου? Βρες κατι για τη προσβολη της δημοσιας αιδους τουλαχιστον. Να πω εδω πως οι νομοι δεν επεσαν απο τον ουρανο χαραγμενοι σε λιθινες πλακες, η νομοθεσια στο συνολο της εκφραζει στη πραγματικοτητα οργανωμενα αυτο που ονομαζουμε κοινη λογικη. Η κοινη λογικη λοιπον ειναι αυτη που τοσα χρονια εδειξε πραγματι ανοχη σε κατι που τυπικα ειναι παρανομο και καλα εκανε. Θα καταπληξω ομως εγω τον κυριο Τσιτσιλια καθως δεν θα διαφωνησω πως ο ογκος των ελευθερων κατασκηνωτων στη περιοχη της Παλαιοπολης ειναι δυσαναλογα μεγαλος σε σχεση με το παρελθον. Ισως θα πρεπει να αναζητησουμε ενα απο τα αιτια και στα της οικονομικης κρισης που πιθανως εχει προσθεσει στους αριθμους των εκ πεποιθησεως campers και αυτους που απλα δεν εχουν τη δυνατοτητα για κατι περισσοτερο, φοβαμαι μαλιστα πως οι τελευταιοι ειναι και αυτοι που μη εχοντας την εμπειρια και τη καταλληλη συνειδηση ειναι και αυτοι που δειχνουν εν τελει και τον λιγοτερο σεβασμο. Δεν ειναι της παρουσης και δεν θα το λυσουμε εμεις απο εδω. Η γραπτη απαγορευση ομως σε επισημο τουριστικο φυλλαδιο ηταν μια μεγαλοπρεπης μπαρουφα, αλλα τι να περιμενει κανει σε μια χωρα οπου ο πρωθυπουργος αν τυχον θελησει να πει πως εκανε λαθος θα το κανει πλαγιως και μονο στα Λατινικα? Θα ελεγα και κατι για την νομικως επαρκη καλυψη που προσφερει ενα μαγιω στρινγκ ή για τη χορευτικη δεινοτητα καποιας ευπρεπως οπωσδηποτε ενδεδυμενης κας Στικουδη στα βραβεια Mad σε ωρες prime time στη τηλεοραση, ομως, εκτος οτι δεν χρειαζεται, δυστυχως φαινεται πως πρεπει να φυγω επειγοντως για τα Ματαλα οπως επιθυμει ο εκ των ιδιοκτητων των Κυθηρων και απηνης διωκτης της ανηθικοτητας και της ανομιας (εν ειδει Βασιλη Αυλωνιτη ως προεδρου του συλλογου «Πνευμα και Ηθικη» στη ταινια Η Ωραια Των Αθηνων). Για τωρα ετσι? Τωρα μου προταθηκαν και τα Μαλια και η Ροδος, παλι καλα (ελα μωρε στη Ροδο τωρα?) Στο μελλον ισως να ειναι η Μακρονησος, η Γυαρος ή τα… Κυθηρα, οπου μας παει το πλοιο τελος παντων ωστε να διατηρηθει η καθαροτητα της ανωτερης φυλης. Ενταξει, για να ειμαι δικαιος τα Κυθηρα ηταν τοπος light εξοριας στο παρελθον οποτε μπορει να διατηρηθουν ετσι οπως αποφασισε το Συμβουλιο των Προγονων. Καταληγοντας αιθανομαι υποχρεωμενος να βεβαιωσω εχοντας υπ’οψιν τα περι ψευδων δηλωσεων πως εχω δει στη ζωη μου ικανο αριθμο γυμνων σωματων (κωλων συμεριλαμβανομενων) και των δυο φύλων σε διαφορα σχηματα και μεγεθη ωστε να μην εχω πλεον καμμια απορια, δεν εχω λογο να παω στη Λιμνη για μπανιο γιατι δεν μου αρεσει και δεν με βολευει κιολας. Να προσθεσω τελος πως αν ξαναθελησει κανεις να με προσβαλει με δηθεν μαγκιες θα πρεπει να προσπαθησει περισσοτερο. Ειλικρινως υμετερος, Ε.Χ.
    ΥΓ: Καλο καλοκαιρι και σε εσας.

  9. ειλικρινως χωρις διαθεση προσβολης σκοτωσες το χαρουπογλου σκοτωσες και τον Σερλοκ
    *Its Elementary my dear Watson*.Αλτσχαιμερ;
    my 2 cents σε ολους

Γράψτε απάντηση στο Πολυμενέας Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *